دکتر علی منافی 4 جراحی بینی 4 بهترین جراح بینی طبیعی

دسته بندی سایت دکتر علی منافی

آخرین دیدگاه ها

بهترین جراح بینی طبیعی

هدف اصلی در جراحی بینی طبیعی رفع نقص های بینی است. برای مثال در صورتی که بینی قوز داشته باشد، رفع می گردد. افتادگی های بینی برطرف می شود و به بینی شکلی مناسب و خوب داده می شود. ولی به هیچ وجه بینی بیش از حد کوچک نمی شود و تا حد متعادلی به سمت بالا کشیده می شود. با انجام جراحی بینی سعی در رفع مشکلات تنفسی و رفع انحراف بینی هم می شود. به این ترتیب جراحی انحراف بینی یکی از انواع جراحی بینی طبیعی است که به منظور اصلاح انحراف تیغه بینی انجام می گیرد.

برخی از مشکلات تنفسی به دلیل نقص های ساختاری بینی است. این نقص ها می توانند مادرزادی و یا ثانویه باشند به صورتی که فرد در بزرگسالی و در اثر آسیب یا سانحه ای دچار این آسیب شده باشد.

در روبرو دکتر علی منافی، جراح پلاستیک بینی توضیحاتی درباره جراحی بینی ارائه می دهند.

در این مقاله قصد داریم به تمام سوالات شما درباره عمل جراحی بینی طبیعی پاسخ دهیم. و در انتهای این مقاله متوجه می شوید که آیا جراحی بینی طبیعی برای شما گزینه مناسبی است یا خیر. با ما همراه باشید.

محتوا پنهان

جراحی بینی طبیعی ترمیمی

در برخی موارد بیماران جراحی بینی برای بار دوم یا چندم انجام می گیرد. زیرا در بسیاری از موارد که جراحی بینی نتیجه خوبی ندارد و در بخش هایی از بینی فرورفتگی ها و برآمدگی های ناخوشایندی ایجاد شده است، بیماران برای انجام جراحی بینی ترمیمی به پزشک مراجعه می کنند.

در جراحی بینی طبیعی می توان به تغییر پل بینی، پهنای بینی و شکل نوک بینی پرداخت. همچنین شکل سوراخ های بینی در این جراحی اصلاح می شوند و در کل شکل بینی تغییر می کند تا به یک هارمونی مناسب با دیگر اجزای صورت دست پیدا شود.

اگر بینی بعد از جراحی خود را تجسم می کنید و یک بینی ایده آل و بدون نقص را مشاهده می کنید که کاملاً به دیگر اجزای صورت می آید نه یک بینی مصنوعی و فانتزی که کاملاً واضح است که جراحی انجام شده است، بهتر است که به یک جراح بینی طبیعی مراجعه شود.

سعی کنید پس از انتخاب جراح بینی خود کاملاً به وی اطمینان کرده و در مورد اهداف خود از جراحی و شکل هدف خود با وی صحبت کنید. این صحبت ها و انتقال خواسته ها به پزشک می تواند در نتیجه جراحی تاثیر بسزایی داشته باشد. بنابراین نباید اهمیت جلسات قبل از جراحی بینی را دست کم گرفت.

جراحی بینی طبیعی ترمیمی نمای سه رخ
جراحی بینی طبیعی ترمیمی نمای روبرو

بهترین جراح بینی طبیعی در تهران

رینوپلاستی یا عمل جراحی بینی یکی از شایع ترین و محبوب ترین جراحی های پلاستیک است که در دنیا انجام می شود. ولی یکی از سوال هایی که ذهن متقاضیان جراحی بینی را درگیر می کند این است که جراحی بینی به صورت طبیعی انجام شود یا جراحی بینی فانتزی؟ کدام یک بهتر است؟ همچنین بهترین جراح بینی طبیعی کیست و باید چه خصوصیاتی داشته باشد؟ به این منظور لازم است که راهنمایی های لازم درباره مشخصات یک جراح بینی خوب ارائه دهیم تا متقاضی بداند در جلسه مشاوره باید به چه مواردی بپردازد و چه مسائلی برای وی مهم باشد.

با انجام جراحی بینی می توان به تغییر شکل و ظاهر بینی کمک کرد و شکل و تناسب و تعادل بهتری برای بینی ایجاد نمود. به این ترتیب بینی با دیگر اجزای صورت تناسب بهتر و زیباتری خواهد داشت.

بسیاری از افراد از سایز، شکل و تناسب بینی خود ناراضی هستند. بینی عضو مرکزی صورت است که بسیاری از افراد برای تغییر شکل بینی خود تقاضای جراحی بینی می کنند. تا تعادل چهره شان بهبود یابد و بینی تغییر شکل داشته باشد. جهت دهی بینی اصلاح شود و به این ترتیب سایر اعضای صورت ظاهر بهتری داشته باشند.

می توانید صحبت های یکی از رزیدنت های دکتر علی منافی را درباره ایشان ببینید.

جراحی های همزمان با جراحی بینی

در برخی موارد مشکل از موقعیت بینی و چانه و فک است که بیمار تمایل دارد همراه با جراحی بینی اصلاحات دیگر هم انجام گیرند. به منظور انجام این جراحی ها به صورت همزمان نیاز به بررسی توسط پزشک است. در جلسه مشاوره می تواند این مسائل مورد بحث قرار گیرند.

محدودیت های جراحی بینی

با اینکه تکنیک های جراحی پیشرفته هستند، ولی جراحی دارای محدودیت هایی است که به این دلیل نمی توان تغییرات زیادی روی بینی ایجاد نمود.

در صورتی که بینی فرم گوشتی داشته باشد نمی توان برخی از فرم های بینی را برای بیمار درآورد.

نتیجه جراحی بستگی به سایز بینی، کیفیت پوست بینی و سن بیمار دارد.

مهم ترین نکته در مورد جراحی بینی این است که بیمار و پزشک مکالمه ای درست و بدون ابهام قبل از جراحی با یکدیگر داشته باشند تا به این ترتیب توقعات بیمار از جراحی گفته شود و از سوی دیگر پزشک در مورد محدودیت های جراحی و شکل تقریبی بینی بعد از عمل به بیمار توضیحاتی بدهد.

در عکس روبرو درباره تغییراتی که می توان با جراحی بینی انجام داد، توضیح داده ایم.

بیماران باید این نکته را مدنظر داشته باشند که جراحی بینی نمی تواند مشکلات احساسی و عاطفی و اجتماعی آن ها را رفع کند.

در صورتی که فردی به دلیل کمبود اعتماد به نفس قصد انجام جراحی بینی دارد، باید بداند که با جراحی بینی نمی تواند این مشکل را رفع کند.

به خاطر داشته باشید که کمبود عزت نفس، اعتماد به نفس و مشکلاتی از این قبیل با جراحی بینی رفع نمی شوند.

برای رفع این مشکلات جراحی بینی راه حل مناسبی نیست!

رفع مشکلات بینی با جراحی

مهم ترین دلایل انجام جراحی بینی

دلایلِ زیبایی برای جراحی بینی

اغلب افرادی که قصد انجام جراحی بینی دارند، در مورد ظاهر پل بینی یا نوک بینی خود ناراضی هستند. معمولاً متقاضیان در مورد قوز بینی شکایت دارند در حالی که برخی افراد هم در مورد نوک بینی خود که بیش از حد پهن یا گرد یا افتاده یا کج است، شکایت می کنند. برخی افراد از طول بینی خود ناراضی هستند.

دلایل درمانی برای جراحی بینی

برخی دیگر از بیماران ب دلایل آسیب به بینی یا شکستگی بینی یا خم شدگی بینی به دلیل تصادف و … قصد انجام جراحی بینی را دارند. بَرخی دیگر از بیماران همچنین به دلایل مشکلات تنفسی مربوط به مجاری بینی نیاز به انجام جراحی بینی دارند. در این موارد جراحی بینی با عنوان بازسازی بینی شناخته می شود. در حالی که اغلب جراحی های بینی به دلایل زیبایی انجام می گیرند.
جراحی بینی در اغلب موارد به دلایل زیر انجام می گیرد:

  • تغییر شکل قوز بینی در ناحیه پل بینی
  • تغییر شکل نوک بینی
  • تَغییر طول بینی
  • تغییر پهنای بینی
  • تغییر پهنای مجاری بینی
  • بازسازی و تغییر موقعیت بینی بعد از جراحی
  • باز کردن و اصلاح مجاری بینی
  • بهبود تنفس و رفع مشکلات تنفسی

انواع تکنیک های جراحی بینی طبیعی

جراحی تغییر شکل بینی می تواند به دو شیوه باز و بسته انجام گیرد. در صورتی که از داخل مجاری بینی انجام گیرد، با نام جراحی بینی به شیوه بسته شناخته می شود. در روشی که برش کوچکی در زیر بینی ایجاد گردد و پوست بینی بلند شود، جراحی بینی با تکنیک باز است.

همچنین در طول سال های اخیر برای انجام جراحی بینی دو نوع تکنیک بکار گرفته می شود که با نام تکنیک باز و بسته نامیده می شوند.

جراحی بینی با تکنیک باز یا بسته

جراحی بینی به شیوه باز و بسته

برخی از افراد می پرسند که کدام یک از تکنیک های جراحی بینی بهتر است؟. باید بدانید که اولاً تکنیک جراحی بینی از سوی جراح بینی انتخاب می شود دوماً این که هر کدام از تکنیک های جراحی بینی بر اساس شرایط افراد انتخاب می شود زیرا که هر کدام از آن ها ویژگی ها و خصوصیات خود را دارد و مزایایی را به همراه دارند. بنابراین باید متناسب با شرایط بینی افراد گزینش شوند. 

تکنیک باز جراحی بینی طبیعی

در این تکنیک جراحی برش هایی که روی بینی ایجاد می شود بسیار است به طوری که دسترسی پزشک جراح به بخش های مختلف بینی امکانپذیر می شود. در روش باز یک برش در لبه های داخلی بینی ایجاد می شود. برش دوم در بخش کلوملا یا پوست میان دو لوله بینی است. این برش ها این امکان را فراهم می کنند که پوست تا حدودی از استخوان و غضروف زیرین خود جدا شود و به سمت بالا برده می شود.

برش هایی که در روش باز جراحی بینی انجام می شود به شکل v است. به دلیل این که در این روش برش ها زیاد است و جداکردن پوست از استخوان زیرین انجام می پذیرد امکان ایجاد تغییرات گسترده در این روش یا تکنیک جراحی بینی وجود دارد. همین مساله از جمله مزایای جراحی بینی به روش باز است. تکنیک باز برای جراحی بینی بهترین روش برای از بین بردن عدم قرینگی در لوله های بینی و نیز پیوند غضروف در بخش های مختلف بینی است. در ادامه نمونه کار دکتر علی منافی را مشاهده می کنید که از تکنیک جراحی بینی با شیوه باز بهره گرفته شده و بینی فرم کاملاً طبیعی دارد.

جراحی بینی طبیعی از سه رخ
جراحی بینی طبیعی از پهلو

روش باز جراحی بینی برای افرادی انجام می شود که بینی شان با مشکلات گسترده ای روبرو است و باید تغییرات بسیاری در نواحی مختلف بینی ایجاد شود. در نتیجه پزشک جراح با معاینات و بررسی هایی که دارد به این تصمیم می رسد که باید جراحی با روش باز انجام شود.

تِکنیک بسته جراحی بینی طبیعی

جراحی بینی به روش بسته از جمله تکنیک های قدیمی است. در طی این تکنیک تمامی برش ها در بخش های داخلی بینی انجام می شود و هیچ برش و اقدامی در بیرون از بینی انجام نمی شود. بنابراین میزان برش ها در روش بسته جراحی بینی بسیار محدود است.

جراحی بینی طبیعی با شیوه بسته

برای مشاهده نمونه کارهای قبل و بعد از جراحی بینی و فیلم های عمل و همچنین مشاوره آنلاین با دکتر علی منافی روی لینک های زیر کلیک کنید:


از جمله مزایایی که می توان برای جراحی بینی به روش بسته برشمرد این است که:

  • در بیرون و نواحی ظاهری بینی محل بخیه ای وجود نخواهند داشت.
  • کاهش میزان زخم های بینی به دلیل محدودیت برش هایی که ایجاد می شود.
  • میزان خونریزی در این روش کمتر است
  • میزان تورم بعد از انجام جراحی به روش بسته کمتر است.
  • طول مدت جراحی بینی در تکنیک بسته کاهش پیدا می کند.
  • بهترین روش برای بهبود ظاهر بینی برای افرادی است که مشکلات چندان زیادی در ناحیه بینی ندارند. جراحی بینی بدون درد و کبودی است.
  • در این روش گردش خون در بخش های نوک بینی افزایش می یابد. به همین جهت روند بهبودی در بیمارانی که به روش بسته جراحی بینی می شوند سریع تر از دیگران است. 

*البته باید توجه داشته باشید که انجام جراحی بینی با تکنیک بسته نیازمند مهارت بسیار بالایی است. از این رو در هنگام انتخاب جراح بینی نهایت دقت را داشته باشید.

انواع روش های عمل بینی

نوع عمل بینی بستگی به ناحیه ای از بینی دارد که تحت درمان است. در ادامه به توضیحاتی درباره انواع مختلف جراحی بینی می پردازیم:

جراحی پل بینی

در جراحی پل بینی یا تیغه بینی، این ناحیه تحت جراحی قرار می گیرد و استخوان ها و غضروف این ناحیه که سبب ایجاد قوز بینی می شوند، تراشیده می شوند و سطح صافی ایجاد می شود. بینی ممکن است شکسته شود و استخوان های باقی مانده بینی به یکدیگر نزدیک تر شوند. به این ترتیب بینی باریک تری ایجاد می شود.

عمل نوک بینی

زمانی که نوک بینی تحت جراحی قرار می گیرد، غضروف های بینی که وظیفه حفاظت از نوک بینی را دارند، برداشته می شوند و تغییر شکل داده می شوند. این جراحی به این منظور انجام می گیرد که مجراهای بینی کوچک تر به نظر بیایند و نوک بینی جمع تر شود. این جراحی با تکنیک باز انجام می گیرد. در برخی موارد برای جراحی ترمیم بینی از این نوع جراحی کمک می گیرند تا به اصلاح نوک بینی پرداخته شود.

جراحی طول بینی

جراح با کاهش طول بینی می تواند ظاهر بهتری برای تیغه بینی ایجاد کند. با کوتاه کردن نوک بینی می تواند از ارتفاع تیغه بینی کاست. در حقیقت ایجاد تغییرات در نوک بینی می تواند منجر به تغییراتی در طول بینی گردد.

جراحی پهنای بینی

جَراح با شکستن و تغییر موقعیت استخوان های کناری بینی، می تواند به کاهش پهنای بینی و باریک کردن آن کمک کند. این جراحی معمولاً همراه با تغییر در اجزای دیگر بینی انجام می گیرد.

پیوند غضروف بینی

جراح در برخی موارد با کمک از غضروف های مصنوعی یا از بدن خود فرد، جراحی بینی را انجام می دهد. این نوع از جراحی به منظور ساخت پل بینی صاف یا اصلاح نوک بینی انجام می گیرد.

تکنیک های مذکور برای صاف کردن و تغییر شکل نوک بینی شکسته در اثر آسیب انجام می گیرد تا مشکلات تنفسی را بهبود بخشند.

نکات مهم قبل از جراحی بینی طبیعی

دلایل انجام رینوپلاستی مختلف است ولی در ابتدا بررسی می شود که هدف از جراحی بینی چیست. سپس با توجه به هدف و انتظارات بیمار از جراحی و همچنین شرایط بیمار ( مانند نوع پوست، سن بیمار و … ) تصمیم به استفاده از تکنیک خاصی برای جراحی می شود.

آزمایشات قبل از جراحی

آزمایشات

قبل از جراحی نیاز است آزمایشات مختلفی انجام گیرند تا مشخص شود که جراحی مشکل خاصی برای بیمار ایجاد نمی کند. در صورتی که بیمار کم خونی داشته باشد، به بیماری دیابت مبتلا باشد و یا مشکلات دیگری داشته باشد، نیاز است که ابتدا مشکلات رفع شوند و یا راه حل مناسبی برای آن پیدا شود. سپس برای جراحی اقدام شود. به این منظور قبل از جراحی آزمایش خون از فرد گرفته می شود تا این موارد مشخص شوند.

اقدامات قبل از جراحی بینی

جراحی بینی دارای پیچیدگی های زیادی است که فرد لازم است با یک همراه به مرکز جراحی برود. به این دلیل که جراحی بینی با بیهوشی انجام می گیرد و فرد بعد از جراحی نمی تواند رانندگی کند و هوشیاری مناسبی ندارد. بنابراین لازم است که با یک همراه به منزل برود. صحبت با یکی از دوستان یا اعضای خانواده قبل از جراحی لازم و ضروری است تا آن ها برنامه خود را با بیمار هماهنگ کنند.

قبل از جراحی

چه انتظاری باید از جراحی بینی داشت؟

آمادگی برای جراحی بینی

آیا جراحی بینی درد دارد؟ این جراحی چه مدت زمان طول می کشد؟ چه انتظاراتی باید از جراحی داشت؟ تمامی این سوالات ذهن بیماران را درگیر می کند.

عمل های جراحی بین 90 تا 180 دقیقه زمان می برند. این زمان بستگی به تکنیک مورد استفاده دارد. بعد از جراحی معمولاً بیماران نیاز دارند که یک یا دو شب را در بیمارستان بستری شوند. همچنین بعد از جراحی نیاز است که یک اسپلینت روی بینی قرار گیرد و تا هفت روز بعد از جراحی بر روی بینی قرار داشته باشد. ضمناً به مدت 12 ساعت بعد از جراحی یک پد در زیر بینی قرار می گیرد.

نیاز است که دو هفته بعد از جراحی استراحت کنید تا تورم بینی کاهش یابد و درد کاسته شود و سپس به محل کار خود بازگردید. بعد از 3 تا 5 روز که از جراحی بگذرد باید قادر به راه رفتن مسافت های بلند باشید. همچنین بعد از سه هفته معمولاً می توانید شنا کنید. گرچه فعالیت های فیزیکی سنگین باید برای شش هفته به تاخیر بیفتد.

جای بخیه

اغلب جراحی های بینی به شیوه بسته ( که از داخل مجراهای بینی انجام می شوند ) معمولاً نیاز به دو هفته زمان برای دوران نقاهت دارند. هیچ اسکار خارجی بر روی بینی ایجاد نمی شود. ولی بینی دچار شکستگی هایی می شود که بخشی از جراحی هستند. کبودی های قابل توجهی در اطراف چشم ها برای 7 تا 10 روز دیده می شود. اطراف چشم ها هم برای 10 تا 20 روز دچار زردی می شوند.

اگر تنها نوک بینی عمل شود ( تیپ پلاستی ) 60 درصد از تغییرات بعد از 3 هفته نمایان می شود. ولی 40 درصد دیگر تغییرات بعد از ماه ها یا حتی یک سال که از عمل بگذرد، دیده می شود.

اگر فرد عمل بینی به شیوه باز انجام داده باشد، کلوملا بریده می شود و پوست بینی باز می شود. بنابراین نمایانی غضروف ها در طول جراحی باعث می شود که جراح دید مناسبی از جراحی داشته باشد و تغییرات با دقت بیشتری روی بینی انجام می گیرد. ولی تورم و دوران نقاهت طولانی تر می شود.

خطرات عمل

همانند تمامی جراحی ها خطراتی برای جراحی بینی هم وجود دارد. بعد از رینوپلاستی برخی بیماران تغییراتی در حس بویایی خواهند داشت در حالی که دیگران متوجه تغییراتی در نحوه تنفس خود می شوند. خونریزی خفیف بعد از جراحی بینی طبیعی است در حالی که خونریزی های شدید بسیار نادر است. برخی بیماران تجربه درد را برای چندین هفته بعد از جراحی دارند. مقداری ناهماهنگی در غضروف ها و استخوان بینی گاهاً دیده می شود که به دلیل تورم است. معمولاً بعد از کاهش تورم این مورد بهبود می یابد. برخی بیماران از نتیجه جراحی خود ناراضی هستند که می توانند بعد از یک سال برای جراحی ترمیمی مراجعه کنند. معمولاً نیاز است که یک سال از جراحی بینی بگذرد و سپس برای جراحی اقدام شود. اگر از پیوند غضروف در جراحی بینی بهره گرفته شود، درد بیشتر می شود.

مراقبت های بعد از جراحی بینی

یکی از حساس ترین مراحل جراحی بینی روند بهبودی بعد از آن است. در این بین هفته اول بعد از جراحی بینی اهمیت ویژه ای دارد. برای این دوره یک سری از مراقبت های بعد ازعمل بینی باید به دقت انجام شود تا روند بهبود سرعت بیشتری داشته باشد و نتیجه جراحی به مطلوب شما نزدیک گردد.

مراقبت های بعد از جراحی بینی

در واقع مراقبت های بعد از جراحی بینی باعث می شود که میزان خونریزی و تورم بعد از عمل بینی در کوتاه ترین زمان از این برود و شما نتیجه اولیه بعد از عمل بینی را زودتر مشاهده کنید. همچنین برای خوابیدن و استحمام و فعالیت های ورزشی و بازگشت به محل کار راهنمایی هایی به بیمار می شود.

سه مورد از مهم ترین مراقبت های بعد از جراحی بینی

سه مورد از مهم ترین مراقبت های بعد از جراحی بینی

در این بخش به طور مجزا به سه مورد از مهم ترین مراقبت هایی که بعد از عمل بینی انجام آن ها ضرورت دارد اشاره خواهیم کرد.

مراقبت های تغذیه ای

باید غذاهای آبکی و مایعات مصرف شود و از مصرف غذاهای سفت خودداری شود.

استفاده از تامپون بینی

تامپون بینی برای جلوگیری از جسبندگی در داخل مجرای بینی است.

ماساژ بینی

به کاهش تورم و تسریع روند بهبود کمک می کند.

توصیه های مهم در زمینه مراقبت های تغذیه ای بعد از عمل جراحی بینی

رژیم غذایی بعد از جراحی بینی به این صورت است:

  • در روز بعد از جراحی بهتر است که از مایعات خنک به مقدار زیاد استفاده کنید.
  • برای کاهش میزان تورم و کبودی در اطراف بینی و چشم ها بهترین مواد غذایی که می تواند در تسریع روند بهبودی آنها موثر باشد استفاده از دو نوع آب میوه است. آب میوه آناناس و آب کرفس است. توصیه می شود که در یک هفته اولیه بعد از عمل بینی روزانه از این دو نوع آب میوه تازه و طبیعی استفاده کنید.
  • به جهت این که در هفته اولیه بعد از عمل عضلات اطراف بینی تحریک پذیر هستند و میزان خونریزی در این دوره یک هفته ای تقریبا زیاد است، برای کاهش میزان خونریزی باید از غذاهایی ساده و نرم استفاده کنید. مواد غذایی ای که سفت باشد و نیاز به جویدن داشته باشد می تواند به عضلات صورت و اطراف بینی فشار وارد کند و باعث خونریزی شود. بنابراین در یک هفته اولیه بهترین غذاها شامل غذاهایی مثل آش، سوپ و غذاهای نرم دیگر هستند.
  • به مدت یک ماه بعد از جراحی بینی نباید آدامس بجوید زیرا که باعث افزایش میزان حرکات عضلات صورت می شود و خونریزی اتفاق می افتد.

استفاده از تامپون بینی بعد از عمل بینی

تامپون یک گاز استریل یا پنبه ای می باشد که به صورت فشرده است. تامپون بعد از جراحی بینی به عنوان یکی از بخش های پانسمان بینی داخل لوله های بینی قرار می گیرد. گرچه تا حدودی این تامپون ها باعث اذیت شدن افراد می شوند اما به دلیل مزایایی که دارند بهتر است که افراد آن را تحمل کنند تا مدت زمان استفاده از آن به اتمام برسد.

مزایای استفاده از تامپون بینی

تامپون بینی
  • کاهش احتمال خونریزی بعد از جراحی بینی
  • ترشحات بینی به تامپون جذب می شود و خونریزی به بیرون از بینی منتقل نمی شود.

اما در این روزها در مواردی که افراد به تامپون نیاز داشته باشند استفاده می شود و تکنیک های پزشکی آنقدر پیشرفت کرده اند که احساس نیاز به تامپون کم شده است. اما به هر حال باید با پزشک همکاری کنید و در صورت تجویز تامپون از آن استفاده کنید. به طور کلی درصد استفاده از تامپون ها کمتر از 5 درصد است.

ماساژ بینی بعد از جراحی بینی

ماساژ بینی بعد از جراحی بینی از جمله کارهایی است که باید به آرامی و نیز با رعایت یکسری اصول بعد از جراحی بینی انجام شود. نحوه انجام دادن ماساژ بینی به این شکل است:

  • دو شصت دست را در دو سمت بینی قرار دهید. جهت ماساژ از بخش های بالایی بینی است تا جایی که به گونه ها منتهی می شود.
  • تجربه درد در هنگام ماساژ دادن بسیار طبیعی است که می توانید آن را تحمل کنید.
  • ماساژ بینی بعد از جراحی بینی حتی در وضعیت نصب بودن چسب بینی نیز قابل انجام است و نیازی به نگرانی وجود ندارد.
  • ماساژ دادن بینی را به مدت ده دقیقه ادامه دهید تا اثرات آن ظاهر شود. توصیه بهترین جراحان بینی این است که در طول روز سه نوبت ده دقیقه ای ماساژ بینی انجام شود.

سوالات متداول جراحی بینی

سخن پایانی!

توصیه می شود در صورتی که در زمینه چسب زدن به بینی پرسشی برای شما مطرح شده است آن را از طریق کانال ارتباطی ما ( بخش های کامنت ها) به اشتراک بگذارید تا در اولین فرصت پاسخ آن را در اختیارتان قرار دهیم.

در این مقاله به طور اختصاصی توضیحاتی درباره جراحی بینی طبیعی و همچنین انواع تکنیک های جراحی بینی از جمله تکنیک باز و بسته اشاره کردیم. باید بدانید که هر جراحی با توجه به تجربیاتی که کسب کرده است یکی از انواع روش های جراحی بینی را انتخاب می کند و تلاش اش بر این است که بهترین نتیجه حاصل شود.

به طور کلی باید گفت هیچ کدام از تکنیک های عمل جراحی ( باز یا بسته ) بر دیگری ارجحیت ندارد و بهتر از دیگری نمی باشد. بلکه این افراد هستند که باید بر طبق شرایط شان بهترین تکنیک برایشان انتخاب شود. برای مثال ممکن است که یک تکنیک برای یک نفر خوب باشد ولی برای دیگری نه. بنابراین بهتر است که به پزشک جراح تان اعتماد کنید تا بهترین اقدامات انجام شود.

دکتر علی منافی جراح پلاستیک

دکتر علی منافی

دکتر علی منافی در اردبیل به دنیا آمده و تحصیلات خود را تا آخر دبیرستان در آن شهر گذراند. در سال 1357 با کسب رتبه برتر کنکور سراسری وارد دانشگاه علوم پزشکی شیراز شد و در سال 1367 فارغ التحصیل گردید و به دلیل رتبه ممتاز مستقیماً وارد دوره دستیاری جراحی (Residency) در دانشگاه شیراز شد و دوره دستیاری خود را از سال 1367 تا 1371 گذراند. به دلیل شناخت اساتید از ایشان از همان سال 1371 به عنوان عضو هئیت علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز منصوب شدند

دکتر علی منافی جراح پلاستیک و زیبایی
برچسب ها:
پرسش و پاسخ تکمیلی

سوالات شما در اسرع وقت پاسخ داده شده و از طریق ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد

8 دیدگاه ها
  1. من جراحی بینی فانتزی داشتم میشه برای ترمیمی طبیعی عمل کنم؟

    پاسخ
    • بله امکانش هست در اغلب موارد ولی ساختار بینی باید معاینه بشه

      پاسخ
  2. جراحی بینی فانتزی ضرر داره؟ نیمه فانتزی چطور؟

    پاسخ
    • فانتزی قطعا مضرات زیادی داره ولی نیمه فانتزی مضرات کمتری داره. مشکلات تنفسی از مشکلات شایع این نوع جراحی است.

      پاسخ
  3. من افتادگي بيني دارم به نظرتون فانتزي عمل كنم بهتر نيست؟

    پاسخ
    • با عمل بینی طبیعی هم میشه افتادگی رو رفع کرد

      پاسخ
  4. من افتادگي بيني دارم فانتزي بهتر نيست برام؟

    پاسخ
    • نه اصلا ارتباطی نداره و همیشه ترجیح بر طبیعی هست

      پاسخ
یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

fa_IRفارسی
تماس با پزشک