دکتر علی منافی 4 جراحی بینی 4 جدیدترین روش جراحی بینی

دسته بندی سایت دکتر علی منافی

آخرین دیدگاه ها

جدیدترین روش جراحی بینی

جراحی بینی از جمله مهم ترین جراحی های زیبایی است که این روزها شاهد افزایش تقاضا برای انجام این جراحی زیبایی از سوی آمار قابل توجهی از افراد هستیم. بسیاری از افراد پیش از آنکه برای این جراحی اقدام کنند دائما از پزشکان مختلف و یا کسانی که تحت این جراحی قرار گرفتند پرسش هایی را مطرح می کنند. در ادامه می خواهیم که عمده مباحثی که در زمینه جدیدترین روش جراحی بینی مطرح می شود را عنوان کنیم و به طور مبسوط به آن ها بپردازیم.

جراحی بینی
جراحی بینی

انسان ها همواره به دنبال زیبایی و زیبا تر شدن هستند. بینی قسمت مهمی از صورت است به همین دلیل تغییر آن می تواند تاثیر بسیاری در ظاهر افراد داشته باشد.

امروزه با پیشرفت علم پزشکی و استفاده از تکنیک ها و روش های جدید  و به روز، در عمل  جراحی پلاستیک یا جراحی درمانی بینی  انجام جراحی زیبایی بسیار افزایش پیدا کرده است.

در چند سال اخیر نیز جراحی زیبایی بینی در بین مردم محبوبیت بسیاری پیدا کرده است و اغلب افراد به دنبال انجام عمل زیبایی با جدیدترین روش های جراحی بینی هستند.

روش های جراحی بینی از گذشته تا به امروز دچار تغییرات بسیاری شده است به  همین دلیل نیز نتایج  جراحی های بینی مطلوب تر از گذشته است.

ما در این مقاله قصد داریم در خصوص جدید ترین روش های جراحی بینی و تفاوت جراحی بینی در گذشته با شما صحبت کنیم. پس در ادامه همرا ما باشید.

محتوا پنهان

جدیدترین روش جراحی بینی چگونه انجام می شود؟

در ابتدا شما باید تحت بیهوشی قرار گیرید تا روند جراحی در آرامش شما انجام شود و دردی را متوجه نشوید.

در مرحله بعدی مهم ترین اقداماتی که با هدف ایجاد تغییرات باید انجام شود ایجاد برش ها در بخش های مختلفی از بینی است. این برش ها بر اساس تکنیک های مختلفی است که بنابر تشخیص پزشک و نیز شرایط کلی بینی افراد انتخاب می شود. ( در ادامه به طور مجزا به انواع تکنیک های بعد از جراحی بینی خواهیم پرداخت.)

در نهایت بعد از این که پوست بینی از استخوان و غضروف های زیرین بینی جدا شد برش هایی در ناحیه استخوانی های اضافی بینی ایجاد می شود تا بخش های اضافی آن از بدنه اصلی جدا گردد.

پوست اضافی، غضروف اضافی و نیز چربی های اضافی در طول روند جراحی برداشت می شود تا سایز و فرم کلی بینی بهبود پیدا کند.

در نهایت با انجام بخیه در بخش های داخلی و بیرونی می توان محل برش ها را بست و روند جراحی بینی با بخیه زدن و پانسمان به اتمام می رسد.

در فیلم سمت راست دکتر علی منافی جراح پلاستیک بینی در کنگره رینوپلاستی توضیحاتی ارائه می دهند.

جراحی بینی چیست؟

جراحی بینی  می تواند جراحی زیبایی یا صرفا جراحی درمانی برای رفع برخی ار اختلالات باشد.

انواع جراحی بینی عبارتند از:

  • جراحی بینی رینوپلاستی(جراحی زیبایی)
  • جراحی بینی سپتوپلاستی(جراحی درمانی)

رینوپلاستی

عمل جراحی رینو پلاستی یا همان جراحی زیبایی بینی یکی محبوب ترین عمل های جراحی در دنیا به خصوص در ایران است. و هر روزه افراد بسیاری این عمل جراحی زیبایی را انجام می دهند. در واقع در این جراحی بسته به نوع بینی فرد و تشخیص جراح پلاستیک به روش های مختلفی انجام می شود.

در این عمل با ایجاد برش هایی در بینی، جراح پلاستیک در استخوان ها و غضروف های بینی تغییر ایجاد می کند و فرم بینی  را تغییر می دهد.

جراحی رینوپلاستی  شامل جراحی بینی ترمیمی یا ثانویه نیز هست که در این جراحی جراح پلاستیک به ترمیم بینی وبازسازی فرم بینی که قبلا جراحی  شده می پردازد.

عمل جراحی بینی ترمیمی ممکن است یک عمل طولانی باشد و ممکن است طی این جراحی فرد به پیوند غضروفی نیاز داشته باشد که برای اینکار از غضروف های گوش گرفته می شود وبینی پیوند زده  میشود.

جدیدترین روش جراحی بینی
جدیدترین روش جراحی بینی

سپتوپلاستی

ممکن است جراحی زیبایی بینی صرفا برای زیبایی نباشد و جنبه درمانی نیز داشته باشد. جراحی سپتو پلاستی نیز یکی از جراحی های درمانی است. در این جراحی  به اصلاح مشکلات بینی  ورفع آنها میپردازند. در واقع اغب برای انحراف تیغه میانی بینی یا سپتوم بینی این جراحی انجام می شود.

اغلب افرادی که دچار انحراف بینی، پولیپ بینی و بینی کج هستند و دچار اختلال تنفسی هستند برای رفع مشکلاتشان این جراحی سپتوپلاستی  انجام می دهند.

جراحی انحراف بینی

این روز ها از جمله جراحی هایی که از سوی بهترین جراحان بینی انجام می شود جراحی انحراف بینی سا سپتوپلاستی است.

انحراف بینی به انحراف و کجی تیغه میانی بینی یعنی سپتو اشاره دارد. از پیامد های منفی ناشی از کج بودن یا انحراف تیغه بینی می توان به افزایش میزان آبریزش بینی، خونریزی، درد و نیز اختلال در روند تنفس اشاره کرد. به همین دلیل این دسته از افراد برای بهبود عملکرد بینی بالاجبار باید تحت عمل جراحی قرار گیرند.

با ما همراه باشید تا شما را در جریان جزئیاتی دقیق در این زمینه قرار دهیم.

جراحی انحراف بینی یا سپتوپلاستی از جمله جراحی هایی است که در زمره جراحی های زیبایی قرار نمی گیرد بلکه نوعی جراحی درمانی محسوب می شود.

یکی از مهم ترین تفاوت هایی که جراحی انحراف بینی با سایر جراحی ها دارد این است که شرکت های بیمه ای هزینه این عمل را برعهده می گیرند. زیرا همانظور که گفته شد جنبه زیبایی در این نوع جراحی بسیار کم است و بیشتر با اهداف درمانی انجام می شود.

زمانی که صحبت از درمان به میان می آید منظور این است که انحراف بینی یا انحراف سپتو با مشکلات و عارضه هایی همراه است که باید روند درمان انحراف بینی انجام شود ( با راهکار جراحی ). در نتیجه عارضه های ناشی از این مورد بهبود پیدا می کنند.

جراحی انحراف بینی چه مزایایی دارد؟

  • بهبود روند عملکرد طبیعی بینی و بهبود وضعیت تنفسی
  • از بین رفتن عارضه خونریزی
  • از بین رفتن درد های ناشی از انحراف سپتو
  • بهبود وضعیت آبریزش بینی

جراحی انحراف بینی چقدر طول می کشد؟

زمان تقریبی برای انجام جراحی انحراف بینی حداقل 30 دقیقه و حداکثر 90 دقیقه طول می کشد. زیرا که افراد میزان مشکلاتی که تجربه می کنند با هم متفاوت است و مدت زمان اقداماتی که باید برای بهبود وضعیت بینی انجام شود برای افراد مختلف متغیر می باشد.

عوارض جراحی انحراف بینی

عارضه های جراحی انحراف بینی:

  • خونریزی
  • کبودی
  • تورم التهاب
  • درد مختصر

می توانید با استفاده از کمپرس سرد و گرم روند بهبودی کبودی و تورم را سرعت بخشید. و درد های مختصری که در روز های اولیه بعد از جراحی تجربه می کنید با استفاده از انواع قرص ها مسکن قابل کنترل هستند.  بنابراین مشاهده می کنید که تمامی عارضه های ناشی از جراحی انحراف بینی قابل کنترل هستند و شرایط حادی برای افراد ایجاد نمی کنند.

برای اطلاعات بیشتر از عمل بینی بلند به صفحه آن مراجعه کنید.

مزایای جراحی بینی

مهم ترین مزایایی که می توان برای انواع جراحی بینی برشمرد موارد زیر هستند:

  • کاهش سایز کلی بینی
  • کاهش پهنای کلی بینی در ناحیه پل بینی و نوک بینی
  • رفع عدم قرینگی در ناحیه لوله های بینی
  • بهبود وضعیت افتادگی بینی و فرم دهی به نوک آن
  • برداشتن قوز روی بینی در بینی هایی که استخوانی هستند و به اصطلاح کمانی یا عقابی نامیده می شوند
  • افزایش اعتماد به نفس افراد
  • افزایش تناسب فرم کلی بینی با سایر اجزای بینی
  • این جراحی با بالاترین موفقیت و رضایت افراد همراه است
  • هزینه هایی که برای این جراحی دریافت می شود نسبت به نتیجه ای که حاصل می شود کاملاً معقول است
  • دوره نقاهت کوتاه است و می توانید در کوتاه ترین زمان به روند عادی زندگی باز گردید.
مزایای رینوپلاستی
مزایای رینوپلاستی

انواع جراحی های بینی

جراحی بینی دارای انواعی است که مهم ترین آن ها:

جراحی بینی طبیعی

در این نوع از جراحی همانطور که از نامش برمی آید بعد از جراحی فرم بینی کاملاً طبیعی است و هیچ نمای غیرطبیعی در ظاهر بینی مشاهده نخواهید کرد. به طور کلی زاویه نوک بینی با لب های بالایی نود درجه است و چندان به سمت بالا فرم دهی نشده است. از سوی دیگر پل بینی چندان قوس داده نمی شود و تا حدودی صاف است.

جراحی بینی فانتزی یا عروسکی

در روند جراحی بینی فانتزی تغییرات عمده ای در ظاهر و فرم کلی بینی ایجاد می شود. به طور کلی نوک بینی بیش از نود درجه به سمت بالا کشیده می شود و به اصطلاح بینی سربالا می شود. از سوی دیگر بینی های فانتزی بسیار کوچک تر از بینی های دیگر می شوند. به همین دلیل گفته می شود که این نوع جراحی بینی مناسب کسانی است که صورت های کوچکی دارند و استخوان صورت شان ظرافت دارد.

جراحی بینی نیمه فانتزی

ویژگی کلی بینی های نیمه فانتزی مابین ویژگی های بینی های طبیعی و فانتزی قرار می گیرد. به طوری که پل بینی صاف است اما نه به اندازه بینی های طبیعی و از سوی دیگر به اندازه بینی های فانتزی سایز آن کوچک نیست و نوک آن به سمت بالا کشیده نشده است.

انواع مدل بینی

بینی ها انواع مختلفی دارند که باعث می شود پیش از روند جراحی، مدل بینی حتما لحاظ گردند زیرا که تاثیر مستقیمی در برنامه ریزی برای جراحی دارند.

بینی های گوشتی

ویژگی شاخصی که بینی گوشتی دارد حجم زیادی از چربی هایی است که در زیر بافت پوست بین وجود دارد به علاوه این که بینی های گوشتی پوست ضخیمی نیز دارند.

در اغلب موارد بینی های گوشتی حالت کوفته ای دارند و نوک بینی پهنای قابل توجهی دارد.

بینی های استخوانی

مهم ترین تفاوتی که میان بینی های استخوانی و گوشتی دیده می شود در میزان ضخامت پوست بینی است. در بینی های استخوانی شاهد پوست  نازکی هستیم که روی استخوانی بزرگی کشیده شده است. در بینی های استخوانی سایز استخوان بینی بسیار بزرگ است و همچنین میزان غضروف بینی نسبت به غضروف بینی های گوشتی بیشتر است.

از سوی دیگر یکی از راه های تشخیص بینی های استخوانی کمان یا قوس قابل توجهی است که در اغلب موارد روی بینی وجود دارد.

توجه به تفاوت های انواع بینی در مراحل آمادگی برای جراحی بینی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

معایب جراحی بینی

جراحی بینی همچون تمامی جراحی های درمانی و زیبایی که با عارضه هایی همراه هستند نتایج منفی ای را در پی دارد. اما نباید این نکته را از نظر دور داشته باشید که این عوارض در کوتاه ترین مدت زمان بهبود پیدا می کنند و می توانید با مراقبت های بعد از جراحی بینی سرعت بهبودی را افزایش دهید. مهم ترین عارضه های بعد از جراحی بینی: البته میزان خونریزی چندان زیاد نیست که موجب نگرانی شود.

کبودی و تورم در اطراف بینی

که اغلب کبودی و تورم در هفته اول از بین می رود.

درد های مختصر در روز های اولیه بعد از جراحی بینی

که با مصرف مسکن کنترل می شود.

خونریزی در روز های اولیه

البته میزان خونریزی چندان زیاد نیست که موجب نگرانی شود.

تکنیک های جراحی بینی

همانطور که گفته شد با پیشرفت علم پزشکی جراحی بینی با روش های گوناگونی انجام می شود که طی سال ها متوالی این روش ها تغییر بسیاری کرده اند و جدیدترین روش جراحی بینی را انجام می دهند. به همین دلیل نیز در سال های اخیر شاهد نتایج مطلوب تری از جراحی بینی در افراد هستیم.

جراحی زیبایی بینی یا همان عمل جراحی بینی یا رینوپلاستی با روش های زیر انجام می شود:

برای دسترسی به زیر پوست بینی و ساختار استخوانی بینی از دو روش جراحی استفاده می شود که در ادامه به آن می پردازیم.

جراحی بینی به شیوه باز

در این تکنیک پوست بینی به طور کامل از غضروف و استخوان های تحتانی خود جدا می شود و پزشک جراح دسترسی گسترده ای به بخش های داخلی بینی دارد. به همین دلیل می تواند تغییرات گسترده تر را در بخش های مختلف بینی ایجاد کند. 

این روش روشی دقیق تر برای جراحی است.  اغلب برای افرادی که نیاز به تغییرات بسیاری در فرم بینی خود دارند استفاده  می شود. در این روش نیز قرار دادن پروتز های غضروفی راحت تر انجام می شود و تمامی جراحی های ثانویه بینی(جراحی ترمیمی) به روش باز انجام می شود.

ممکن است که در جراحی ثانویه بینی فرد نیاز به پیوند غضروف داشته باشد به همین دلیل از روش باز استفاده می شود.

در این روش برشی بین سوراخ های بینی و حفره های بینی یا همان کلوملا ایجاد می شود. توسط این برش پوست بینی از روی بافت  بالا داده می شود و جراح پلاستیک بر روی ساختار استخوانی بینی و غضروف های بینی تغییرات ایجاد می کند.

در واقع در این روش دید جراح بهتر است .در اصطلاح دستش برای ایجاد تغیرات بر روی بینی بیمار باز تر است و این روش جراحی دقیق تر است.

دوره ریکاوری این روش

اما لازم است بدانید که در این روش جراحی دوره نقاهت و ترمیم بینی سخت تر و طولانی تر از روش بسته است،تورم و کبودی های بینی نیز بیشتر است.

در این شیوه برش هایی که روی بینی و در اطراف بینی زده می شود بیشتر است. به همین دلیل در این تکنیک جراحان دسترسی گسترده تری به بخش های داخلی بینی پیدا می کنند. جراحی بینی به روش باز این امکان را برای جراحان فراهم می کند که بخش های داخلی بینی را مشاهده کرده و در صورت وجود مشکلی به طور کامل آن را برطرف کنند.

در شیوه باز برای جراحی بینی اولین برش در بخش کالوما است که پایه میانی بینی است. سپس در پره های بینی دو برش ایجاد می شود تا پوست روی بینی به طور کامل به سمت بالا کشیده شود و بخش های داخلی بینی مورد مشاهده قرار گیرد. این نحوه این اجازه را به جراح می دهد که برش ها در بخش پل بینی و استخوان داخلی بینی دقیق تر انجام شود.

مزایای جراحی بینی به شیوه باز

مهم ترین مزایایی که می توان برای این نوع تکنیک جراحی برشمرد می توان موارد زیر را نام برد:

  • دسترسی بیشتر پزشک به نواحی داخلی بینی
  • امکان ایجاد تغییرات بیشتر در ناحیه بینی
  • امکان تشخیص و بررسی تمامی مشکلات احتمالی که در نواحی داخلی بینی وجود دارند
  • شیوه ای بی خطر و ایمن
  • زمانی که جراحی بینی به شیوه باز انجام می شود احتمال بروز عارضه عدم قرنیگی بعد از جراحی از بین می رود.
  • این روش جراحی بینی مناسب ترین گزینه برای بینی هایی است که سایز بزرگ تری دارند و باید اقدامات بیشتری برای تغییر فرم آن ها انجام دهیم.
  • جراحی بینی به شیوه باز بهترین گزینه برای بینی هایی است که انحراف دارند و یا بینی دچار کجی است.
  • جراحی بینی به شیوه باز تنها گزینه از نظر تکنیکی برای انجام جراحی بینی ترمیمی یا جراحی بینی ثانویه است.

معایب جراحی بینی به شیوه باز

همانطور که در بخش های قبلی ذکر شد در این شیوه از جراحی برش هایی که ایجاد می شود بیشتر از تکنیک دوم جراحی بینی ( شیوه بسته) است. به همین دلیل میزان بخیه هایی که در بخش های بینی زده می شود افزایش می یابد. بنابراین از معایب این شیوه این است که محل بخیه ها در ناحیه بینی زیاد است.

اما به طور کلی در مدت زمان کوتاهی محل این بخیه ها از بین می رود و جای نگرانی نیست.

جراحی بینی به شیوه بسته

در تکنیک بسته میزان برش ها محدود تر از جراحی بینی به شیوه باز است. در تکنیک بسته همانطور که از نامش بر می آید برش ها محدود تر است و نحوه دسترسی به بخش های داخلی قدری دشوارتر می گردد.

این روش اغلب برای بینی هایی که نیاز به به تغییر بسیاری در نوک بینی و تغییر چندان در فرم بینی ندارند استفاده میشود.

در این روش با زدن برش هایی داخل حفره بینی،توسط ابزاری پوست بینی را بالا داده و جراحی انجام می شود.

مزیت جراحی بینی به شیوه بسته در میزان تورم و دوره نقاهت و ترمیم بینی است. در روش بسته تورم بسیار  کمتر است وبینی زودتر ترمیم پیدا میکند و در اصطلاح دوره نقاهت کمتر و راحت تری نسبت به جراحی بینی با روش باز دارد. آسیب های پوستی و زخم ها نیز در این روش کمتر است.

جراحی بینی به شیوه باز بهتر است یا به شیوه بسته؟

شیوه باز و بسته جراحی بینی دو تکنیک متفاوت هستند که هر کدام از آن ها مزایا و محدودیت های مربوط به خود را دارند. به همین دلیل این دو  تکنیک جراحی را نمی توان با یکدیگر قیاس کرد و گفت که کدام از دیگری بهتر است.

بسیاری از افراد به دلیل شرایط بینی شان و ساختار کلی بینی بالاجبار باید با تکنیک باز جراحی شوند اما فرد دیگری ممکن است که با شیوه بسته جراحی بینی مشکلات بینی اش حل و فصل گردد.

هزینه جراحی بینی

هزینه ای که برای جراحی بینی تعیین می شود بر حسب، تخصص و مهارت پزشک، نوع بینی فرد، میزان دشواری و پیچیدگی روند جراحی بینی، هزینه های مربوط به دستمزد پزشک و انواع آزمایشاتی که باید پیش از انجام جراحی بینی انجام دهید متغیر است. بنابراین نمی توان هزینه ثابتی را برای همه افراد تعیین کرد. طبیعی است که جدیدترین روش جراحی بینی هزینه ای بالاتر داشته باشد.

توصیه می شود که بعد از انجام معاینات اولیه از سوی بهترین جراح در تهران از وی بخواهید که هزینه های حدودی را برای شما برآورد کند.

هزینه جراحی بینی
هزینه جراحی بینی

مراقبت های بعد از جراحی بینی

جراحی بینی از شایع ترین جراحی های زیبایی است که علیرغم موفقیت های زیادی که در نتیجه این جراحی حاصل می شود باید مراقبت های بعد از جراحی را مد نظر داشت تا به میزان موفقیت های این جراحی افزود.

در واقع مهم ترین مرحله از جراحی بینی دوره نقاهت است و در این مرحله خود فرد است که نقش مهمی در افزایش موفقیت روند جراحی ایفا می کند.

با ماه همراه باشید تا شما را با ضروری ترین اقدامات بعد از جراحی بینی آشنا سازیم.

مراقبت های اولیه بعد از جراحی بینی

مهم ترین مواردی که در همان جلسات اولیه از سوی جراحان بینی به عنوان مراقبت های ضروری بعد از جراحی بینی به افراد توصیه می شود موارد زیر هستند. مرحله بعد از جراحی بینی و دوره نقاهت بعد از عمل بینی از مهم ترین مراحل جراحی بینی است که خود فرد با انجام نکات مراقبتی نقش اثر گذاری در افزایش موفقیت روند جراحی خواهد داشت. از جمله ضروری ترین مراقبت هایی که از سوی بهترین جراحان بینی توصیه می شود موارد زیر هستند:

مراقبت های تغذیه ای:

در یک هفته اولیه حتماً از غذاهای آبکی و پوره استفاده کنید. زیرا که عضلات نواحی اطراف بینی شما به جهت جراحی انجام شده از حساسیت بالایی برخوردار است و نباید در این ناحیه تحریک زیادی انجام شود. تحریک و ضربه به بخش های اطراف بینی و بینی نیز می تواند عامل محرک در جهت افزایش خونریزی باشد. به همین دلیل سعی کنید که در روز های اولیه بعد از جراحی بینی از سوپ و آش و نیز غذاهای به شکل پوره ای استفاده کنید تا احتمال خونریزی کاهش پیدا کند.

برای کاهش میزان کبودی و تورم استفاده از آبمیوه آناناس و آب کرفس بهترین راهکار است. به همین دلیل در یک هفته اولیه از این دو نوع آبمیوه استفاده کنید تا روند بهبودی سرعت بیشتری داشته باشد. استفاده از نمک را تا اتمام روند بهبودی کاهش دهید. 

چسب زدن به بینی :

از مهم ترین نکات مراقبتی استفاده از چسب بینی است. چسب زدن به بینی دو فایده بزرگ دارد که یکی از آنها کاهش میزان تورم بینی است. دیگر این که نوعی زنگ خطر برای افرادی است که از جراحی بینی شما مطلع نیستند. با این علامت هشدار فاصله شان را با شما حفظ می کنند و احتمال وارد آمدن ضربه به بینی کاهش پیدا می کند. این نکته زمانی آشکار تر خواهد شد که شما در محیط های شلوغی همچون مترو و اتوبوس وارد شوید.

چسب زدن به بینی از دیگر مراقبت های بعد از جراحی بینی است که نهایت دقت را باید داشته باشید. زیرا که چسب زدن می تواند روند بهبود تورم بینی را تسریع کند. این توصیه به کسانی که بینی های گوشتی داشته اند و برای جراحی بینی اقدام کرده اند از مهم ترین توصیه های ارائه شده است. زیرا که می تواند مدت زمان حصول نتیجه جراحی بعد از عمل را کاهش دهد و افراد در کوتاه ترین زمان می توانند نتیجه نهایی را مشاهده کنند.

پرهیز از حضور در مکان های شلوغ:

یکی از توصیه ها و پیشنهاداتی که جراحان دارند این است که بعد از جراحی بینی تا اتمام روند بهبودی در مکان هایی که انبوه جعیت وجود دارد مثل پاساژ های خرید، اتوبوس و مترو و.. حضور نداشته باشید. زیرا که در این دوره کوچکترین ضربه و آسیبی می تواند موجب خونریزی و اختلال در روند بهبودی باشد.

مراقبت های بهداشتی:

تا چند روز در نواحی داخلی بینی خونمردگی هایی وجود خواهد داشت. برای شستشوی نواحی داخلی بینی می توانید از سرم های بهداشتی استفاده کنید. سرم های بهداشتی از داروخانه ها قابل تهیه است.

هرگز ابزاری همچون گوش پاک کن یا پنبه و هیچ وسیله ای دیگری را وارد بینی نکنید.

نحوه خوابیدن بعد از جراحی بینی:

تا مدت ها بعد از روند جراحی بینی باید هیچ فشاری به بخش های بینی و اطراف آن وارد نگردد به همین دلیل تمامی مراقبت ها در این جهت باید با دقت انجام پذیرد. یکی از راهکار های کاهش فشار مراقبت در نوع خوابیدن است. در شب ها و زمانی که می خواهید استراحت کنید دو بالش زیر سر بگذارید و به نحو طاق باز بخوابید.

باید به گونه ای بخوابید که محل جراحی شده تحت فشار نباشد. زیرا که هرگونه فشار حتی خفیف می تواند به خونریزی بینجامد و روند بهبودی محل زخم ها را کند تر کند. از این رو لازم است که به شکل طاق باز بخوابید و دو بالش را زیر سرتان قرار دهید.

ضرورت قرار دادن دو بالش زیر سر به جهت کاهش احتمال خونریزی در هنگام خوابیدن است. زیرا سطح سر از سطح بدن بالا تر قرار می گیرد.

در هنگام عطسه کردن دهان خود را باز نگه دارید تا کمترین میزان فشار به بخش های بینی وارد شود. از سوی دیگر تلاش کنید که از قرار گرفتن در برابر عواملی که موجب عطسه می شوند دوری کنید. مثل قرار گرفتن زیر نور آفتاب یا بو کردن عطر.

سعی کنید که میزان خندیدن و یا صحبت کردن شما کاهش پیدا کند تا تحریک های کمتری در بخش عضلات صورت صورت پذیرد.

در روز مقرر نیز برای برداشتن تامپون بینی تان به جراح خود مراجعه کنید.

خاتمه

دکتر علی منافی جدیدترین روش جراحی بینی بکار می برد. به همین دلیل عوارض بعد از جراحی مانند تورم و کبودی به شدت کاهش می یابد.

دکتر علی منافی جراح پلاستیک

دکتر علی منافی

دکتر علی منافی در اردبیل به دنیا آمده و تحصیلات خود را تا آخر دبیرستان در آن شهر گذراند. در سال 1357 با کسب رتبه برتر کنکور سراسری وارد دانشگاه علوم پزشکی شیراز شد و در سال 1367 فارغ التحصیل گردید و به دلیل رتبه ممتاز مستقیماً وارد دوره دستیاری جراحی (Residency) در دانشگاه شیراز شد و دوره دستیاری خود را از سال 1367 تا 1371 گذراند. به دلیل شناخت اساتید از ایشان از همان سال 1371 به عنوان عضو هئیت علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز منصوب شدند

دکتر علی منافی جراح پلاستیک و زیبایی
برچسب ها:
پرسش و پاسخ تکمیلی

سوالات شما در اسرع وقت پاسخ داده شده و از طریق ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد

4 دیدگاه ها
  1. سلام دکتر منافی من سال پیش اومدم برای عمل خیلی راضیم خواستم تشکر کنم ازتون

    پاسخ
    • سلام وقت بخیر خواهش می کنم

      پاسخ
  2. واقعا نمونه کاراتون بی نظیره دکتر منافی عزیز

    پاسخ
    • ممنونم تشکر

      پاسخ
یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

fa_IRفارسی
تماس با پزشک