دکتر علی منافی 4 عملیه الانف 4 مسکن های مجاز بعد از جراحی بینی

آخرین دیدگاه ها

مسکن های مجاز بعد از جراحی بینی

جراحی بینی از شایع ترین جراحی های زیبایی است که در طول دو سه دهه اخیر در ایران توانسته است به بسیاری از افراد در زمینه بهبود وضعیت ظاهری بینی و نیز افزایش اعتماد به نفس آنان کمک های شایانی داشته باشد. از جمله مهم ترین بخش های جراحی بینی مراقبت هایی است که باید بعد از جراحی از طرف افراد انجام شود. این یک قاعده کلی و مهمی است که می گوید مراقبت های بعد از جراحی به اندازه روند جراحی از درجه اهمیت بالایی برخوردار است و باید با دقت و وسواس انجام شود. از جمله مراقبت ها استفاده از قرص ها و مسکن های مجاز بعد از جراحی بینی است. این مساله موضوع اصلی و محوری این مقاله است که در بخشی مستقل به آن خواهیم پرداخت.

جراحی بینی علیرغم اینکه بعد از گذشت سال ها انجام و نیز آزمون و خطا از سوی بهترین معتبر ترین پزشکان این حوزه به مرحله ای رسیده است که نتیجه های منفی و غیر مطلوب در آنها به کمترین میزان ممکن رسیده است. اما عملیه الانف همچنان حساسیت های مخصوص به خود را دارد.

مسکن های مجاز بعد از جراحی بینی
مسکن های مجاز بعد از جراحی بینی

انواع جراحی های بینی

عملیه الانف به دو دسته کلی تقسیم بندی می شود. اولین دسته از جراحی های بینی معطوف به رفع مشکلات و نقایصی است که روی بینی وجود دارد و با نام جراحی زیبایی بینی یا رینوپلاستی شناخته می شود. دسته دوم جراحی ها از آن نوع است که در آن مشکلات عملکری بینی رفع می شود.  مثلا پولیپ بینی یا انحراف بینی برطرف می شود. زیرا که این دو در روند فعالیت های طبیعی و عادی بینی اختلال وارد می کنند.

واقعیتی که وجود دارد این است که انحرف بینی در افرادی که وجود دارد موجب می شود که بسیاری از عملکرد های بینی با اختلال مواجه شود. برای مثال افراد در حالت خواب نمی توانند به درستی تنفس کنند و خرخر می کنند. یا اینکه ترشحات بینی در اینان زیاد است.

افراد در این مواقع تحت جراحی سپتو پلاستی یا عملیه انحراف الانف قرار می گیرند.

در مواقعی نیز مشاهده شده است که افراد خواستار این بودند که در طی یک جراحی هم مشکلات ظاهری بینی برطرف شود و هم اینکه انحراف بینی برطرف گردد به این نوع از جراحی رینوسپتوپلاستی گفته می شود.

مزایای انجام جراحی بینی

جراحی بینی از هر نوع که باشد تا حد زیادی می تواند بهبود وضعیت ظاهری و نیز عملکردی بینی را در پی داشته باشد.

مزایای انجام جراحی بینی از این قرارند:

  • زیباتر شدن وضعیت ظاهری بینی
  • بهبود وضعیت تنفسی افراد
  • افزایش اعتماد به نفس در افراد
  • کوچک تر شدن لوله های بینی
  • باریک تر شدن استخوان بینی
  • بهبود وضعیت غضروف نوک بینی و بالا تر رفتن ان
  • بهبود وضعیت قوس روی بینی

ریکاوری و بهبودی بعد از عمل بینی

همانطور که در بخش های قبلی ذکر کردیم مراقبت هایی که بعد از انجام جراحی بینی لازم است به اندازه روند جراحی اهمیت دارد. از این رو توصیه ای که داریم این است که بعد از جراحی به طور دقیق در زمینه مراقبت های بعد از جراحی از پزشک جراح خود مشاوره دریافت کنید و سپس مراقبت ها را با دقت انجام دهید.

از جمله مهم ترین مراقبت های بعد از جراحی بینی:

  1. تا مدت زمان یک هفته تا ده روز ابتدایی بعد از جراحی بینی در هنگام خواب و استراحت بینی و سر شما باید از سطح بدن شما بالاتر باشد. این مساله کمک می کند که میزان خونریزی از بینی شما کاهش پیدا کند و روند بهبودی محل زخم و بخیه سرعت بیشتری داشته باشد.
  2. استفاده از کمپرس های یخ می تواند تا حد زیادی روند بهبودی کبودی ها و تورم اطراف بینی و چشم ها را بهتر کند. در واقع یخ تاثیر زیادی روی بافت داخلی بینی خواهد داشت از این رو کبودی ها به سرعت از بین می روند.
  3. فعالیت های حرفه ای در حوزه ورزش و بدن سازی باید به طور کلی متوقف شود و تا شش ماه هرگونه فعالیت های سنگین ورزشی به طور کامل ممنوع است. البته بعد از دو سه ماه افراد می توانند ورزش ها و حرکات ورزشی سبک تر را انجام دهند.
  4. حضور در ورزش های جمعی و نیز فعالیت هایی که دسته جمعی است و احتمال بروز مشکلات را افزایش می دهد ممنوع است. مثلا والیبال احتمال ضربه به بینی یا برخورد با دیگر بازیکنان را افزایش خواهد داد از این رو ممنوعیت کامل دارد.
  5. واقعیتی که وجود دارد این است که افراد بعد از جراحی بینی بعد ازاینکه سرّی محل جراحی از بین رفت تا حدی درد هایی را متوجه خواهند شد. از این رو باید مسکن هایی برای کاهش درد مصرف کنند. اما باید توجه داشته باشید که این مسکن ها حتما باید از سوی پزشکان تجویز شده باشد.

خوردن مسکل بعد از عمل بینی

در حقیقت در این بخش به معرفی دارو یا قرصی خاص نخواهیم پرداخت. زیرا که استفاده از تمامی قرص ها و دارو ها باید تحت نظر پزشکان باشد تا کمترین مشکلی را برای افراد ایجاد نکند.  توصیه ای داریم این است که هرگز به طور خودسرانه از مسکن ها استفاده نکنید زیرا که برخی از آنها می تواند روند بهبودی بعد از جراحی بنیی را طولانی تر کند. بنابراین در صورتی که تحت جراحی بینی قرار گرفتید حتما باید مشاوره های لازم را در زمینه مسکن های مجاز داشته باشید تا بهترین و کم خطر ترین قرص ها را مورد استفاده قرار دهید.

اما در حالت کلی پزشکان از بهترین آنتی بیوتیک ها و مسکن های التیام بخش برای کاهش درد های ناحیه جراحی تجویز می کنند. و این دارو ها و مسکن ها هیچ گونه عارصه را برای افراد در پی ندارد.

الدکتور علی منافی اخصائی البلاستیکیه و التجمیلیه له خبره فی اجراء جمیع الجراحات التجمیل الجسم و الوجه. اذا ترغب فی الاتصال بنا اتصال علی الارقام العیاده 02188879941 او 02188879942 او 021888797882. الاینستاغرام الدکتور حالیا.

استنتاج

در تمامی بخش های این مقاله تمامی تلاش مان معطوف بر این بود که بسیاری از نکاتی که بعد از جراحی بینی باید مد نظر قرار دهید مطرح سازیم.

در واقع مهم ترین مراقبت ها استفاده از مسکن های مجاز بعد از جراحی بینی بود که در قالب بخشی کوتاه توصیه های لازم را ارائه کردیم.

امید است که با تکرار و طرح بسیاری از مطالب به عمق اهمیت آنها پی برده باشید و با انجام آنها روند جراحی بینی موفقی را پشت سر بگذارید.

دکتر علی منافی جراح پلاستیک

الدکتور علی منافی

دکتر علی منافی در اردبیل به دنیا آمده و تحصیلات خود را تا آخر دبیرستان در آن شهر گذراند. در سال 1357 با کسب رتبه برتر کنکور سراسری وارد دانشگاه علوم پزشکی شیراز شد و در سال 1367 فارغ التحصیل گردید و به دلیل رتبه ممتاز مستقیماً وارد دوره دستیاری جراحی (Residency) در دانشگاه شیراز شد و دوره دستیاری خود را از سال 1367 تا 1371 گذراند. به دلیل شناخت اساتید از ایشان از همان سال 1371 به عنوان عضو هئیت علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز منصوب شدند

دکتر علی منافی جراح پلاستیک و زیبایی
برچسب ها:
پرسش و پاسخ تکمیلی

سوالات شما در اسرع وقت پاسخ داده شده و از طریق ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد

0 تعليق
إرسال تعليق

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

arالعربية
تماس با پزشک