دکتر علی منافی 4 عملیه الانف 4 موارد خطرناک بعد از جراحی بینی

آخرین دیدگاه ها

موارد خطرناک بعد از جراحی بینی

یکی از مهم ترین موضوعاتی که در جراحی هایی زیبایی بالاخص جراحی زیبایی بینی مطرح می شود موارد خطرناک بعد از جراحی بینی یا پیامد های منفی آن است.

اگر بخواهیم واقع گرا باشیم و گزارش هایی مبنی بر واقعیت را ارائه کنیم باید بگوییم که جراحی بینی همچون تمامی جراحی های زیبایی و درمانی دارای پیامدها و آثار منفی ای است که البته می توان با انجام یکسری اقدامات مراقبتی به کاهش میزان بروز این پیامد ها کمک کرد.

در ادامه به برخی از عوارض و موارد خطرناکی که بعد از جراحی بینی رخ خواهد داد اشاره خواهیم کرد و راهکار هایی ارائه می کنیم.

توضیحاتی درباره جراحی بینی

عملیه الانف همانطور که از نامش بر می آید نوعی عمل است که تهاجمی محسوب می شود. اما به هر روی این جراحی اثرات غیر قابل انکاری در زیبایی و نیز بهبود وضعیت ظاهری افراد دارد. بهترین جراح بینی در تهران بر این باور است که جراحی بینی دارای مزایا و آثار مثبتی است که دختران و پسران بسیاری با انجام این جراحی از آن ها بهره مند شده اند.

در حالت کلی در جراحی بینی استخوانی و جراحی بینی گوشتی تفاوت هایی وجود دارد. اما به هر روی نقطه اشتراکاتی که در هر دو این جراحی وجود دارد کم نیست و در بخش بعدی به موارد خطرناک بعد از جراحی بینی می پردازیم که به طور مشترک در جراحی هر دو نوع بینی ( استخوانی و گوشتی ) وجود دارد.

موارد خطرناک بعد از جراحی بینی

 

عوارض و پیچیدگی های عمل بینی

از جمله مهم ترین عوارض و مواردی که خطرناک هستند ولی بروز آن ها احتمالی است و در موارد نادری اتفاق می افتد می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • از دست دادن حس بویایی؛ این عارضه از جمله مواردی است که به طور طبیعی و موقتی بروز پیدا می کند. اما در موارد استثنا می تواند این عارضه به مدت طولانی ادامه دار باشد و مشکلاتی را در زمینه بویایی برای افراد ایجاد کند.
  • غیر قرینگی دو طرف بینی و در ناحیه مجرا های بینی؛ گاها دیده شده است که به دلیل بی تجربگی پزشک بین دو طرف بینی قرینگی لازم وجود ندارد و همین امر موجب ناراحتی افراد می شود. در این موارد ابتدا پزشکان توصیه می کنند که بیماران صبوری کنند تا تورم بینی از بین برود و نتیجه نهایی را مشاهده کنند. بعد از اینکه تورم بهبود پیدا کرد اگر همچنان عدم هماهنگی وجود داشته باشد نیاز به جراحی ترمیمی وجود دارد.
  • ایجاد حفره در تیغه بینی؛ در مواردی که جراحی زیبایی با جراحی رفع انحراف بینی همزمان انجام می شود گاها این خطر وجود دارد که در تیغه بینی حفره ای ایجاد شود ( به اصطلاح می گویند که تیغه بینی سوراخ شده است.) از این رو این از مواردی که پزشکان باید نهایت دقت را داشته باشند تا این مشکل ایجاد نشود.
  • تنفس دهانی و صدادار؛ از مهم ترین و شایع ترین مواردی که بعد از جراحی بینی ایجاد می شود این است که فرد از بینی نمی تواند تنفس داشته باشد و با دهان تنفس می کند البته گاها این تنفس ها صدادار است. برخی از این عوارض حتی بعد از مدت زمان کوتاه نیز برطرف نمی شود که مدت زمان طولانی همراه فرد باقی می ماند.
  • عفونت؛ عفونت بعد از جراحی بینی از مواردی است که اندک شمار اتفاق می افتد و می تواند عامل بروز خطراتی باشد. از جمله خطراتی که در پی عفونت امکان به وجود آمدن دارد چسبندگی در نواحی داخلی بینی است. از این رو برای درمان باید از آنتی بیوتیک ها استفاده کرد.
  • بی حس شدن پوست در ناحیه بینی و اطراف آن؛ در واقع زمانی که جراحی انجام می شود امکان دارد که بعد از جراحی در ناحیه پوستی کرختی و یا بیحسی ایجاد شود. این مساله به هیچ عنوان قابل پیش بینی نیست و حتی اگر بهترین جراحان هم به جراحی دست بزنند امکان اینکه این عارضه رخ دهد همچنان وجود دارد.
*مهم ترین مساله ای که در زمینه موارد خطرناک بعد از جراحی بینی باید مد نظر داشته باشید این است که تمامی این موارد در شمار اندکی از مراجعین رخ می دهد. از این رو نیازی به نگرانی وجود ندارد که دچار استرس شوید.

استنتاج

آخرین نکته ای که در این نوشتار بیان خواهیم کرد این است که اگر مراقبت های لازم را انجام دهید و با انتخاب هوشمندانه جراح، می توانید تا حد زیادی از بروز مشکلات احتمالی جلوگیری کنید. در صورتی که مراحل عمل بینی به درستی انجام گیرد و مراقبت های بعد از جراحی بینی رعایت شوند، نتیجه جراحی خوب خواهد بود.

دکتر علی منافی جراح پلاستیک

الدکتور علی منافی

دکتر علی منافی در اردبیل به دنیا آمده و تحصیلات خود را تا آخر دبیرستان در آن شهر گذراند. در سال 1357 با کسب رتبه برتر کنکور سراسری وارد دانشگاه علوم پزشکی شیراز شد و در سال 1367 فارغ التحصیل گردید و به دلیل رتبه ممتاز مستقیماً وارد دوره دستیاری جراحی (Residency) در دانشگاه شیراز شد و دوره دستیاری خود را از سال 1367 تا 1371 گذراند. به دلیل شناخت اساتید از ایشان از همان سال 1371 به عنوان عضو هئیت علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز منصوب شدند

دکتر علی منافی جراح پلاستیک و زیبایی
برچسب ها:
پرسش و پاسخ تکمیلی

سوالات شما در اسرع وقت پاسخ داده شده و از طریق ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد

2 التعليقات
  1. سلام من بینی ام را سه هفته قبل عمل زیبایی کردم اما اما پوست بینی من دچار کرختی و بی حسی شده میخواستم ببینم این عارضه با گذشت زمان حل میشه یا خیر لطفا راهنمایی کنید ممنون

    الرد
    • با سلام
      بيحسي پوست بيني بعد از عمل طبيعي و گذراست

      الرد
إرسال تعليق

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

arالعربية
تماس با پزشک