دکتر علی منافی 4 جراحی بینی 4 مشکلات رایج بعد از عمل بینی

دسته بندی سایت دکتر علی منافی

آخرین دیدگاه ها

مشکلات رایج بعد از عمل بینی

در بین عمل ها ی زیبایی مختلفی که در سطح گسترده ای در حال انجام است، عمل جراحی بینی یکی از رایج ترین و معمول ترین عمل هایی است که طرفداران زیادی داشته و دیگر جزء پیش پا افتاده ترین کارهایی است در جهت زیبا سازی چهره انجام می دهند. همچنیندر کنار خوبی هایی که این عمل زیبایی دارد  از آن جمله ، تناسب بیشتر در چهره و نیز افزایش اعتماد به نفس افراد برای ورود به روابط اجتماعی و غیره، اما مضرات و یا عوارضی دارد که افراد باید دقت کنند و پس از آشنایی کامل با این مساله وارد روند این عمل شوند. در این مقاله به شرح مشکلات رایج بعد از عمل بینی می پردازیم.

اتفاقاتی که متعاقب عمل زیبایی بینی اتفاق می افتد

آبریزی از بینی و عطسه کردن های زیاد

البته این اتفاق در چند روز اول اتفاق می افتد و سپس قطع می شود. باید گفت این موضوع اصلا موضوع نگران کننده ا ی نیست. پس بهتر است دچار اضطراب و استرس نشوید و اجازه دهید این روند طبیعی مسیر خود را طی کند تا به حالت عادی برگردید.

جاری شدن خون و ایجاد ورم

به جهت اینکه بینی جراحی شده هنوز زخم های بسته نشده دارد به همین خاطر از شیارهایی که تیغ خورده است خون جاری میگردد. این موضوع هم اصلا نگران کننده نیست و بعد از گذر یک دوره کوتاه شما به وضع عادی پیش از عمل باز می گردید.

تجربه درد پس از عمل

این اتفاق که خیلی به ندرت اتفاق می افتد در صورت بروز حتما باید با پزشک در میان گذاشته شود. استفاده از یکسری قرص ها می تواند درد را کاهش دهد.

گچی که برای بینی تعبیه میشود

این گچ بعد از گذشت هفت روز از جراحی بینی، از روی بینی برداشته می شود که ابدا درد ندارد ولی بسیار در شکل دادن به حالت بینی موثر است.

نفس کشیدن بعد از عمل

کسانی که خواهان انجام این عمل هستند باید اگاه باشند که مشکل نفس کشیدن امری عادی و نرمال است.

چسبی که بر روی بینی قرار می گیرد

این چسب باید کاملا درست به بینی زده شود تا مشکلی در حالت گیری بینی ایجاد نگردد.

در بالا 6 مورد از مشکلات رایج بعد از عمل بینی را بیان کردیم.

مشکلات رایج بعد از عمل بینی
مشکلات رایج بعد از عمل بینی

وجوه تفاوت میان عمل کردن بینی های گوشتی و بینی های استخوانی

اگر شما هم جزء کسانی هستید که بینی گوشتی داشته و تصمیم دارید عمل کنید باید بگوییم که متاسفانه عوارضی که انجام عمل بینی در پی دارد برای کسانی که بینی گوشتی دارند بیشتر است نسبت به کسانی که بینی استخوانی دارند.

  1. بینی هایی که حالت گوشتی دارند بعد از عمل دچار تورم خواهند شد و مدت زمان این تورم در حدود یک سال و نیم تا دو سال است.
  2. بینی های گوشتی بعد از عمل ممکن است حالت افتادگی پیدا کنند.
  3. بینی های گوشتی ممکن است بسیار بیش از حد کوچک شوند.

باید این هشدار را به عزیزان بدهیم که اگر بینی شما گوشتی است و می خواهید با بالاترین درجه اطمینان عمل زیبایی انجام دهید حتما، حتما، حتما از پزشکی کمک بگیرید که تجربه بالایی دارد و سالها در این زمینه امتحان خود را پس داده است.

روش هایی که برای انجام عمل زیبایی بینی بکار گرفته می شود

 به طور کلی باید گفت دو روش وجود دارد که دراین امر مورد استفاده پزشکان و متخصصان قرار می گیرد:

عمل جراحی باز : در این روش پزشک برای اینکه بتواند تغییر حالت جدی ای را انجام دهد از تیغ جراحی اسفاده می کند. وی با انجام برشی بر روی بینی تمام کارهایی که لازم است انجام دهد را به انجام می رساند.

جراحی بینی به شیوه بسته : در این روش برشی اتفاق نمی افتد بلکه صرفا از لوله های تنفسی بینی عمل ایجاد می شود. باید گفت بینی هایی که در شرایطی خاص هستند و لازم است پزشک به فضای داخلی موجود در بینی دسترسی کامل داشته باشد این روش امکان پذیر نخواهد بود.

دکتر علی منافی فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی هستند و در انجام کلیه جراحی های پلاستیک بدن و صورت تجربه و تبحر بسیار بالایی دارند. در صورت تمایل به برقرای ارتباط می توانید با شماره های مطب 02188879941 و 02188879942 و 02188797882 تماس بگیرید. همچنین برای ارتباط با دکتر می توانید به آدرس اینستاگرام مراجعه کنید.

رعایت نکاتی اساسی برای بهتر شدن روند عمل

 هفته ابتدایی پس از عمل خوردن یا جویدن مواد غذائی ای که بسیار سفت باشند ممنوع است. از آش ها و سوپ ها کمک بگیرید تا پروسه ی عمل به خوبی و موفقیت آمیز گذر کند و با کمترین مشکلی این دوره را پشت سر بگذارید.

  1. گچ بینی نباید باز شود و یا شل گردد زیرا که نقش آن حالت دهی است و در صورت بروز مشکل باعث می شود به درستی نقش حالت دهندگی را بازی نکند. پس دقت کنید که به طور مناسبی روی بینی تان قرار بگیرد.
  2. برای اینکه ورم و کبودی زیر چشم به زودی خوب شود دو روز اول از یخ استفاده کنید. و دو روز دوم از بطری آب گرم استفاده کنید.
  3. هنگاه خوابیدن سر باید نسبت به بدن بالاتر باشد تا خون ریزی کمتری را تجربه کنید.
  4. هرگز سرتان را پایین نگیرید. زیرا که باعث تحریک پذیری عروق خونی می شود و خون ریزی در پی خواهد داشت.
  5. به هیچ عنوان وسیله های سنگین جابجا نکنید.
  6. ترک ورزش به مدت سی روز بعد از عمل. (این مدت برای ورزش هایی است که سبک تر به نظر می رسند) ورزش های سنگین گاها تا شش ماه ممنوع اعلام می شود و پزشک به هیچ عنوان اجازه انجام آن ها را نمی دهد.

برای اطلاعات بیشتر در این زمینه به صفحه مراقبت های بعد از جراحی بینی مراجعه کنید.

سخن آخر

سخن پایانی ما با شما عزیزان و مخاطبینی که قصد انجام چنین عملی را دارید این است که انجام این عمل سالهاست که در حال انجام شدن است و متخصصین و پزشک های مجربی در این زمینه کار کرده اند و تا اکنون آمار عمل های موفق شان انقدر زیاد بوده است که به راحتی می توان اعتماد کرد و از تخصص و دانش شان در جهت زیبایی بیشتر استفاده کرد. اما از طرفی هم هر کاری قطعا مشکلات و مسائل مربوط به خود در داشته و ما را نگران خواهد کرد. این عمل جراحی هم از این قاعده مستثنا نبود و مسائلی را که در مطالب گذشته بیان کردیم به همراه دارد. راهی که وجود دارد ایناست که بتوانیم  پزشک خوبی را برای مشاوره انتخاب کرده تا بتوانیم مشکلات رایج بعد از عمل بینی را به طور موفقیت آمیز پشت سر بگذاریم.

دکتر علی منافی جراح پلاستیک

دکتر علی منافی

دکتر علی منافی در اردبیل به دنیا آمده و تحصیلات خود را تا آخر دبیرستان در آن شهر گذراند. در سال 1357 با کسب رتبه برتر کنکور سراسری وارد دانشگاه علوم پزشکی شیراز شد و در سال 1367 فارغ التحصیل گردید و به دلیل رتبه ممتاز مستقیماً وارد دوره دستیاری جراحی (Residency) در دانشگاه شیراز شد و دوره دستیاری خود را از سال 1367 تا 1371 گذراند. به دلیل شناخت اساتید از ایشان از همان سال 1371 به عنوان عضو هئیت علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز منصوب شدند

دکتر علی منافی جراح پلاستیک و زیبایی
برچسب ها:
پرسش و پاسخ تکمیلی

سوالات شما در اسرع وقت پاسخ داده شده و از طریق ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد

0 دیدگاه
یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

fa_IRفارسی
تماس با پزشک