دکتر علی منافی 4 جراحی بینی 4 رینوپلاستی برای بینی بلند و کشیده

دسته بندی سایت دکتر علی منافی

آخرین دیدگاه ها

رینوپلاستی برای بینی بلند و کشیده

رینوپلاستی ظاهر زیبایی و ویژگی های عملکردی بینی را با دستکاری عملی پوست، غضروف زیرین، استخوان و پوشش ها تغییر می دهد. بینی بلند یک ویژگی ناخواسته از نظر زیبایی شناختی است که هارمونی صورت را به هم می زند. آسیب شناسی زیربنایی بینی بلند ممکن است به دلیل سپتوم بلندی باشد که به لب حمله می کند. یا به دلیل دررفتگی غضروف های آلار به سمت پایین از اتصالات آپونورتیک به زاویه تیغه بینی باشد. افزایش ارتفاع بینی به دلیل قوز پشتی بینی ممکن است باعث ایجاد توهم دراز بودن بینی شود. عمل بینی بلند به نظر می رسد نوک آن را تغییر شکل داده و طول کلی را کوتاه می کند. تا ظاهری هماهنگ تر به ارمغان بیاورد.

عمل بینی بلند

افرادی که مایل به جراحی بینی بلند هستند، معمولاً نوک بینی آنها بیش از حد برآمده است. که متأسفانه “بینی پینوکیو” نامیده می شود. هدف از انجام عمل بینی بلند ایجاد هماهنگی با اجزای صورت، متناسب ساختن آنها است. و در نهایت هدایت نگاه به سمت چشمان شما است.

طول بینی

نوک بینی توسط دو غضروف آلار ایجاد می شود که در دو طرف کلوملا قرار گرفته اند. که جداکننده پوست و غضروف بین سوراخ های بینی است. افرادی که نوک بینی آنها بیش از حد برآمده است، غضروف های آلار دارند. که بیش از حد فراتر از کلوملا گسترش یافته است. دو غضروف همچنین ممکن است بیش از حد بر روی کلوملا بنشینند و بینی ای بلند و نوک تیز ایجاد کنند.

هنگامی که افراد به بینی بلند اشاره می کنند، معمولاً به طول عمودی بینی اشاره می کنند تا برآمدگی نوک بینی به سمت بیرون. افرادی که بینی‌های بلند دارند، نوک بینی بلندتری دارند که در انتها آویزان می‌شود. که می‌تواند ظاهری کشیده یا حتی قلاب مانند به بینی بدهد. گاهی اوقات یک بینی بلند دارای برجستگی زیادی به سمت بیرون است که نتیجه یک پل برجسته و یک تیغه بلند است. همچنین ممکن است افراد دارای سپتوم بلند و همچنین افتادگی نوک بینی باشند.

کاندیدای مناسب برای عمل بینی بلند

جراحی بینی بلند می تواند برای افرادی مفید باشد:

  • نوک بینی آویزان
  • نوک بینی بیش از حد بلند
  • نوک بینی که هنگام خندیدن لب بالایی را لمس می کند

مزایای جراحی بینی بلند

اصلاح بینی بلند با جراحی مزایای زیادی دارد. این موارد شامل موارد زیر است:

  • بهبود اندازه بینی
  • افزایش تعادل صورت
  • نیم رخ بهبود یافته
  • نتایج دائمی
  • افزایش عزت نفس

عمل بینی بلند

در برنامه ریزی برای این نوع جراحی بینی به عواملی مانند استخوان گونه، ساختار فک و ساختار پیشانی نیز توجه می شود. و هدف آن ایجاد هارمونی زیبا بین اندام های صورت با ارزیابی کلی صورت است.

علاوه بر همه اینها، این نکته نیز در نظر گرفته می شود که می توان بینی را کوچک کرد. اما در حد محدودیت ساخت. در واقع عواملی مانند ضخامت پوست بینی و وضعیت عملکرد مجاری تنفسی بینی از جمله عوامل محدود کننده هستند. کوچک‌تر کردن بینی از آنچه باید باشد می‌تواند به عملکردهایی مانند تنفس از طریق بینی آسیب برساند. بنابراین، ایجاد بینی سازگار و متناسب با سایر عناصر صورت، به جای داشتن یک بینی ریز در نقطه کوچک کردن بینی، مهمتر است.

رینوپلاستی بینی بلند شامل تراشیدن یا کوتاه کردن غضروف اضافی است. که از کلوملا امتداد یافته است. در برخی موارد، پزشک ممکن است مجبور شود اندازه مخاط (پوست داخل بینی) را نیز کاهش دهد. اگر غضروف بیش از حد روی بینی قرار گرفته باشد، می توان آن را به موقعیت زیبایی شناختی تری تغییر داد. پایین آورده می شود و در جای خود ثابت می شود.

این روش را می‌توان با استفاده از روش بسته، که در آن برش‌ها در سوراخ‌های بینی پنهان می‌شوند. یا با استفاده از روش باز، که در آن برشی در کلوملا ایجاد می‌شود، انجام داد. بهترین روش به هر مورد بستگی دارد و باید در زمان مشاوره توسط بهترین جراح بینی تصمیم گیری شود.

اگر نوک بینی شما آنقدر بلند است که آویزان به نظر می رسد، جراحی زیبایی بینی نوک بینی را برای تنظیم زاویه آن بالا می برد. و اگر پل بینی بلندی دارید، این روش شامل تنظیم سپتوم است. هنگامی که ترکیبی از این مسائل وجود داشته باشد، جراحی ترکیبی از این دو رویکرد را در بر خواهد گرفت.

جراحی بینی بلند و کشیده

تکنیک های اضافی کوتاه کردن بینی

در برخی موارد، هنگام انجام جراحی بینی بلند، برای حفظ تناسب و هماهنگی، نیاز به انجام تکنیک های اضافی جراحی بینی خواهد بود. به عنوان مثال، اگر سوراخ‌های بینی بزرگی دارید، به حداقل رساندن برآمدگی بینی تنها اندازه ظاهری سوراخ‌های بینی را تشدید می‌کند. برای جلوگیری از این اتفاق ممکن است نیاز به کاهش اندازه سوراخ‌های بینی از طریق برداشتن پایه آلار داشته باشیم. این روش شامل برداشتن یک گوه از داخل هر سوراخ بینی و بسته شدن آنها با بخیه می باشد. برش‌ها در جایی ایجاد می‌شوند که هر گونه جای زخم محسوس باشد. با این حال، بهترین روش برای شما بستگی به آناتومی منحصر به فرد شما دارد.

یکی دیگر از روش های رایج که در کنار جراحی بینی بلند انجام می شود، رینوپلاستی نوک بینی است. این تکنیک شامل تغییر موقعیت، تغییر شکل یا پیوند غضروف به منظور زیباتر کردن نوک بینی است.

آیا بینی بعد از جراحی کوتاه می شود؟

در جراحی استخوان‌ها کاهش می‌یابد اما میزان پوست ثابت می‌ماند. پوست با استخوان‌های زیرین سازگار می‌شود و از نظر اندازه کاهش می‌یابد. بعد از 1-2 سال، پوست دقیقاً روی استخوان ها قرار می گیرد و شکل بینی در جای خود می نشیند. و حالا بینی دلخواه خود را دارید! از آنجایی که مقدار پوست ثابت می ماند، نمی توان بینی را بیش از 25-20 درصد کاهش داد.

ریکاوری

در طول ریکاوری جراحی بینی، مقداری کبودی و تورم را تجربه خواهید کرد، اما باید تا هفته دوم برطرف شود. دَر هفته دوم، بانداژها و استینت را برداشته و می توانید به سر کار خود بازگردید. در ماه اول، قسمت اعظم تورم باید از بین برود و می‌توانید فعالیت‌های شدید را دوباره شروع کنید. با این حال، مقداری تورم باقی مانده ممکن است تا یک سال در نوک بینی وجود داشته باشد.

برخی از نکات ریکاوری رینوپلاستی عبارتند از: بالا نگه داشتن سر، استفاده از کمپرس سرد برای کاهش تورم، پرهیز از مصرف داروهای ضد درد و دمیدن بینی، و انجام ورزش های آسان مانند پیاده روی آهسته برای بهبود جریان خون.

بهترین جراح بینی در تهران

رینوپلاستی بینی بلند یک جراحی ظریف است و باید توسط جراح و متخصص جراحی صورت انجام شود. که با آناتومی صورت آشنایی زیادی دارد. دکتر علی منافی، فوق تخصص جراحی پلاستیک و صورت و بهترین جراح پلاستیک بینی در تهران است. است که در همه زمینه های جراحی بینی تخصص دارد و ساختارهای مربوط به آنها را به خوبی می شناسد.

رینوپلاستی کاهشی یک روش درمانی موثر برای کاهش سایز از جمله طول بینی است که به بهبود تناسب و تعادل صورت کمک می کند.

دکتر علی منافی جراح پلاستیک

دکتر علی منافی

دکتر علی منافی در اردبیل به دنیا آمده و تحصیلات خود را تا آخر دبیرستان در آن شهر گذراند. در سال 1357 با کسب رتبه برتر کنکور سراسری وارد دانشگاه علوم پزشکی شیراز شد و در سال 1367 فارغ التحصیل گردید و به دلیل رتبه ممتاز مستقیماً وارد دوره دستیاری جراحی (Residency) در دانشگاه شیراز شد و دوره دستیاری خود را از سال 1367 تا 1371 گذراند. به دلیل شناخت اساتید از ایشان از همان سال 1371 به عنوان عضو هئیت علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز منصوب شدند

دکتر علی منافی جراح پلاستیک و زیبایی
برچسب ها:
پرسش و پاسخ تکمیلی

سوالات شما در اسرع وقت پاسخ داده شده و از طریق ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد

0 دیدگاه
یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

fa_IRفارسی
تماس با پزشک