دکتر علی منافی 4 جراحی بینی 4 طرز خوابیدن بعد از عمل بینی

طرز خوابیدن بعد از عمل بینی

عمل جراحی بینی یکی از حساس ترین و پرطرفدار ترین عمل های زیبایی است که تا کنون انجام شده است. به همین دلیل بر اهمیت این موضوع مراقبت های قبل و بعد از عمل جراحی بینی افزوده می شود. چگونگی طرز خوابیدن بعد از عمل بینی هم از آن دسته مراقبت های بعد از جراحی بینی است که باید بعد از عمل از پزشک جراح خود بیاموزیم تا نتایج مطلوبی از عمل دریافت کنیم، هم چنین دوران نقاهت کوتاه تری را پشت سر بگذاریم.

پس این موضوع را بی اهمیت نشمارید و به آن توجه ویژه داشته باشید. زیرا تمامی زحمات جراح و نتیجه عمل به چنین مراقبت های بستگی دارید.

نحوه خوابیدن بعد از جراحی بینی

• باید بعد از اتمام عمل محل مناسبی را برای استراحت کردن آماده کنید تا بینی تان آسیب نبیند. هم چنین بالشت تان را با شیب رو به بالا قرار دهید و وسایل مورد نیاز خود را در کنارتان بگذارید.
  • البته بهتر است در این مدت تا زمانی که بینی تان به طور کامل شکل بگیرد و نتیجه مطلوب حاصل شود به تنهایی بخوابید.
  • بهترین مکان برای خوابیدن نیز تخت خواب با ارتفاع بالا است.
  • بعد از گذشت مدتی کوتاه و التیام یافتن زخم می توانید به پهلو بخوابید.
  • در 3 روز ابتدای بعد از عمل جراحی بینی تان بهتر است به طور مطلق استراحت داشته باشید تا اتفاقی ناگواری رخ ندهد.
  • متخصصین این حوزه توصیه می کنند: بیمار بعد از انجام عمل رینوپلاستی حداقل تا 2 هفته به پشت بخوابد. طوری که کمر روی زمین قرار بگیرد.
  • در تمام طول مدت استراحت کردن و خوابیدن از غلت زدن خودداری کنید تا آسیبی جدی به بینی تان وارد نشود.
  • به طور کلی در نوع خوابیدن شما باید این نکته را در نظر داشته باشید که نوک بینی تان به بالشت برخورد نکند. و هم چنین فشاری به آن وارد نشود که موجب تشدید زخم و التهاب شود.
  • برای به حداقل رساندن میزان تورم بهتر است سر و بینی در زاویه 30-45 درجه قرار بگیرد.
طرز خوابیدن بعد از عمل بینی

چه نوع تغذیه بعد از عمل جراحی بینی مناسب است؟

• توجه داشته باشید در این دوران بسیار حساس، غذا هایی که تا به حال تست شان نکرده اید را نخورید. زیرا ممکن است به دلیل ادویه یا چاشنی های افزودنی غذا دچار آلرژی یا حساسیت شوید.
  • خوراکی و غذا های شور را مطلقاٌ قدغن کنید.
  • بیشتر سعی کنید غذا های نرم و آبکی مصرف کنید تا در هنگام گاز زدن یا جویدن غذا های سفت به بینی تان فشاری وارد نشود.
  • از جویدن خوارکی های مانند: آدامس خودداری کنید.
  • آب میوه های ترش می تواند در تشدید التهاب نقش موثر ایفا کند، پس از نوشیدن چنین آب میوه هایی نیز باید پرهیز کنید.

*برای رسیدن به بهترین نتیجه ممکن باید از جراح تان تمامی دستورات مربوط به اقدامات و مراقبت های قبل و بعد از عمل را بگیرید.

چرا طرز خوابیدن بعد ا ز عمل بینی مفید و حائز اهمیت است؟

همانطور که می دانید خواب موجب می شود نگرانی و اضطراب از انسان دور شود. هم چنین به بهبود و تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کند. از آنجایی که بعد از عمل جراحی بینی بدن نیاز به ترمیم و بازسازی بافت های برش خورده دارد. استراحت کردن و خوابیدن می تواند به عنوان یک داروی مقوی عمل کند و تاثیر بسزایی در روند بهبودی فرد بر جای بگذارد.

زمانی که انسان به خواب می رود جریان خون در رگ ها بیشتر می شود و به بافت ها و عضلات بیشتر خون رسانی می شود. این خون های اضافی موجب افزایش سطج اکسیژن و مواد مغزی شده است در نهایت برای سلامتی و بهبودی بسیار مفید است.

چند نکته بسیار مهم

• بهتر است قبل از انجام عمل در مورد جراحی بینی اطلاعاتی کافی را کسب کنید و با آگاهی و بینش فراوان به سمت اتاق عمل گام بردارید. این اطلاعات و آگاهی را می توان از طریق دریافت مشاوره از متخصص جراحی پلاستیک بگیرید. یا برای صرفه جویی در وقت و هزینه می توانید به راحتی در وب سایت های معتبر جستجو کنید تا بدان دست یابید.
  • هم چنین می توانید در دوران نقاهت تان برابی رسیدن به تناسب اندام نیز تلاش کنید. البته این نکته برای کسانی که از چاقی و اضافه وزن رنج می برند صدق می کند.
  • در مورد کسانی که قصد انجام عمل جراحی چشم دارند، باید گفت که ابتدا عمل چشم خود را انجام دهید. و تا بهبودی کامل اقدام به انجام رینوپلاستی نکنید.
  • برای کاهش درد و التهابات ناشی از عمل جراحی پزشک ممکن است برای شما داروهای ضد التهاب و ضد دردی تجویز کند، به طور دقیق و طبق دستور دارو را دریافت و مصرف کنید تا درگیر عارضه های جانبی بعد از عمل نشوید.
  • در طول مدت استراحت بعد از عمل جراحی از مصرف قهوه پرهیز نمایید. زیرا ممکن است در زمان خواب و میزان استراحت شما خللی ایجاد کند.
  • هر گونه استرس و اضطراب را از محیط اتاق خوابتان دور کنید. و با آرامش کامل استراحت کنید، این کار برکیفیت و کمیت خواب تان تاثیر به سزایی می گذارد.

دکتر علی منافی فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی هستند و در انجام کلیه جراحی های پلاستیک بدن و صورت تجربه و تبحر بسیار بالایی دارند. در صورت تمایل به برقرای ارتباط می توانید با شماره های مطب 02188879941 و 02188879942 و 02188797882 تماس بگیرید. همچنین برای ارتباط با دکتر می توانید به آدرس اینستاگرام مراجعه کنید.

در چه مواقعی بعد از انجام عمل جراحی بینی باید سریعا به پزشک مراجعه کرد؟

زمانی که علائم زیر را مشاهده کردید باید در اسرع وقت به پزشک خود مراجعه کنید.

• سر درد یا در بعضی موارد گردن درد شدید
  • بالا رفتن درجه حرارت بدن
  • ورم کردن ناحیه چشم
  • خونریزی تشدید یافته

خاتمه

بعد از اتمام عمل جراحی بینی بسیار مستعد و آسیب پذیر بوده و باید تمام تلاش خود را به کار بگیرید تا لطمه ای به بینی عمل شده وارد نشود. در نهایت اگر تمامی نکات مذکور را به خوبی رعایت کنید، خطر جدی شما را تهدید نخواهد کرد.

2 دیدگاه ها
  1. بنده حدود 21 روز هست که عمل کردم خواستم بدونم آیا میتونم الان موتور سوار بشم. ممنونم

• سلام موتور که کلا ریسک بالایی داره ولی در صورت ضرورت با کلاه می تونید