دسته بندی سایت دکتر علی منافی

آخرین دیدگاه ها

عمل قوز بینی

بسیاری از مراجعه کنندگان با نگرانی در مورد برآمدگی یا قوز روی بینی خود به بهترین جراح بینی در تهران مراجعه می کنند. و علاقه مند به انجام جراحی بینی، به ویژه روش حذف برآمدگی بینی هستند. برآمدگی بینی معمولا استخوان و غضروف را در امتداد پشت بینی درگیر می کند. علت برآمدگی می تواند بین افراد متفاوت باشد و بنابراین تشخیص در دستیابی به نتایج عالی بسیار مهم است. عمل قوز بینی اغلب به عنوان یک جراحی کاهشی در نظر گرفته می شود و از آن به عنوان رینوپلاستی کاهشی یاد می شود.

پل بینی تاثیر عمیقی بر شکل، اندازه و تناسب بینی و همچنین ظاهر صورت، به خصوص در نیمرخ دارد. ارتفاع، عرض و طول استخوان بینی همراه با زاویه و اندازه نوک بینی تعیین می کند که بینی شما چگونه به نظر می رسد و چقدر صورت شما را صاف می کند. از آنجایی که بریج یک ویژگی تعیین کننده صورت است، بسیاری از بیماران برای صاف و نرم کردن قوز پشتی درخواست جراحی زیبایی بینی می کنند.

شکایات زیبایی شناختی در مورد پل بینی معمولاً به عرض یا ارتفاع مربوط می شود. صفات خانوادگی معمولاً خطوط قوز پشتی را تعیین می کند. با این حال، شکل بینی نیز ممکن است تحت تاثیر ضربه ناگهانی باشد. خوشبختانه استخوان و غضروف اضافی که باعث بزرگتر به نظر رسیدن بینی می شود را می توان به راحتی توسط متخصص زیبایی بینی برداشت.

نکات و اقدامات احتیاطی قابل توجه در جراحی قوز بینی

نقش کیستون در عمل قوز بینی

اهمیت نقطه ای

به این قسمت، کیستون بینی نیز گفته می شود. که مهمترین نقش را در شکل و ساختار نگهدارنده پل بینی ایفا می کند. برای جلوگیری از عوارض جانبی تبدیل شدن به بینی زینی، جراحی بینی باید نه تنها از بینی خارجی، بلکه از ساختار نگهدارنده تیغه بینی در داخل بینی نیز مراقبت کند. بنابراین، اگر تصمیم به انجام جراحی قوز بینی دارید، باید یک جراح با درک خوبی از ساختار پشتیبان بینی داخلی پیدا کنید.

تاثیر ضخامت پوست روی عمل قوز بینی

اهمیت ضخامت پوست

پوست وسط پل یا قوز بینی نازکترین است. هنگام از بین بردن قوز پشتی پل بینی، تراشیدن مستقیم “منحنی” طاق بینی ممکن است پشتی را دچار افسردگی کند. بنابراین جراح هنگام تعیین خط بینی و انجام عمل بینی باید دقیقاً ضخامت پوست را درک کند.

خطر باقی ماندن انحنای بینی یا بروز مجدد آن

از آنجایی که پوست پل بینی نازک‌تر از بقیه قسمت‌های پوست بینی است، ممکن است حتی بعد از برداشتن قوز نیز این بی‌نظمی را احساس کنید. به طور خاص، احتمالاً به دلیل خاصیت ارتجاعی بخش غضروف، برآمدگی باقی خواهد ماند. بنابراین، یک روش رینوپلاستی باز موثر است. زیرا جراح بهتر می‌تواند استخوان و غضروف را تراشیده تا زمانی که پل بینی به زاویه مناسبی دست یابد. در حالی که به طور مستقیم به آن نگاه می‌کند.

اختلالاتی مانند بینی کج، انحراف تیغه بینی و انحراف نوک بینی

جراح علاوه بر از بین بردن قوز پشتی پل بینی به سادگی باید از سایر اختلالات نیز مراقبت کند. جراح همچنین باید انحراف تیغه بینی در بینی داخلی را تصحیح کند تا بینی ثابتی داشته باشد و از عدم تقارن آینده جلوگیری کند.

تراشیدن به اندازه قوز بینی هنگام عمل

تراشیدن بیش از حد باعث التهاب ایمپلنت یا گرفتگی بینی می شود

اگر استخوان و غضروف بیش از حد در جایی که بیرون زده تراشیده شوند، احتمالاً ممکن است مخاط داخلی با هم تراشیده شود. در این صورت ایمپلنت در داخل بینی نمایان می شود و دریچه بینی ممکن است فرو بریزد. بنابراین جراح باید غشای مخاط داخلی را حفظ کند و برای جلوگیری از عوارض جانبی مانند التهاب و گرفتگی بینی، قوز پشتی را کم کم بتراشد.

تشخیص

تجزیه و تحلیل دقیق صورت و بینی باید انجام شود. جراح از هر بیمار عکس می‌گیرد و این عکس‌ها را با اندازه‌گیری‌های استاندارد آنالیز می‌کند. این اندازه‌گیری‌ها و نسبت‌ها به جراح امکان می‌دهد تا علت مشکل را تعیین کند. در بیشتر موارد قوز بینی در نتیجه بزرگ شدن استخوان های بینی و تیغه پشتی ایجاد می شود.

با این حال، در موارد دیگر قوز بینی به عنوان یک نتیجه از برجستگی ناکافی نوک بینی ظاهر می شود. ضروری است که یک نوک بینی که به اندازه کافی برآمده نشده است را هنگام ارزیابی از دست ندهید. اگر این مورد نادیده گرفته شود، قوز بینی بر اساس نوک کم پیش بینی شده پایین می آید. و نتیجه نهایی ایده آل نخواهد بود. رادیکس بینی (بالای پل بینی) نیز باید مورد بررسی قرار گیرد. اگر رادیکس کم باشد، ظاهر قوز پشتی برجسته‌تری را به وجود می‌آورد. معاینه داخل بینی نیز انجام می شود. این امکان را برای ارزیابی سپتوم و شاخک ها فراهم می کند. در حین جابجایی پشتی، ممکن است ناهنجاری سپتوم نمایان شود، زیرا سپتوم پایین می‌آید تا بر کاهش قوز پشتی اثر بگذارد. شناسایی این قبل از عمل بهتر است.

بیشتر بخوانید: بهترین نتیجه را از عمل مجدد بینی بگیرید!

عمل قوز بینی

تکنیک جراحی زیبایی بینی برای جراحی کاهش قوز پشتی بر اساس ناهنجاری های آناتومیک است. در بیشتر موارد قوز پشتی باید با جراحی برداشته شود. این کار با جدا کردن غضروف‌های جانبی فوقانی از تیغه پشتی و سپس پایین آوردن تیغه پشتی تا رسیدن به ارتفاع ایده‌آل پشتی انجام می‌شود.

استخوان های بینی نیز تا این ارتفاع پایین کشیده می شوند. استئوتومی اغلب برای بستن سقف باز ناشی از برداشتن قسمت های پشتی استخوان های بینی مورد نیاز است. استئوتومی بریدگی‌هایی در استخوان است که به استخوان‌ها اجازه می‌دهد تا جای خود را تغییر دهند. در بسیاری از موارد بهترین جراح بینی طبیعی فلپ های پخش کننده یا پیوندهای پخش کننده را برای محافظت از راه هوایی بینی انجام می دهد.

در صورتی که بیمار دارای رادیکس پایین یا نوک پایین باشد، این مشکلات باید اصلاح شود. این کار ممکن است با تکنیک های بخیه زدن یا پیوند غضروف انجام شود. پشت بینی باید پایین کشیده شود تا با موقعیت جدید نوک بینی یا رادیکس هماهنگ شود.

روش های جراحی قوز بینی باتوجه به مواد عمل، خط بینی و ارتفاع بینی

فقط قوز پشت را بتراشید: اگر فرم بینی شما خوب است اما فقط در وسط پل برآمدگی دارد.

روش اول جراحی قوز بینی

مزیت: سادگی، تغییر چندانی در ظاهر صورت ایجاد نمی شود.

عیب: اگر قوز بینی شدید باشد، به دلیل افتادگی نوک بینی ممکن است بینی بلند و صاف به نظر برسد.

فیلر بین چشم: اگر قوز پشتی شدید نباشد و پل بینی بین چشم ها کم باشد

روش دوم اصلاح قوز بینی

مزیت: نگران التهاب نباشید. می تواند به راحتی یک پل بینی بلند و صاف ایجاد کند.

مضرات: پل بینی ممکن است غیرطبیعی به نظر برسد زیرا پل بینی بین چشم ها بلندتر شده است. به ویژه، چنین بینی ممکن است یک زن را مردانه جلوه دهد.

رینوپلاستی بدون ایمپلنت: پل بینی بین چشم ها نسبتاً بلند است، اما مرکز پل بینی خمیده و نوک بینی آویزان است.

روش سوم جراحی قوز بینی

مزیت: فقط از غضروف خود استفاده کنید، بنابراین می توان یک بینی طبیعی اما برجسته و بدون نگرانی از التهاب ایجاد کرد.

مضرات: به مواد غضروفی زیادی و تکنیک های جراحی دقیق نیاز دارد.

بزرگ کردن نوک پل بینی با استفاده از ایمپلنت یا غضروف: عمومی ترین مورد، که عمدتاً برای کسانی که بینی قوز پایین دارند اعمال می شود.

روش چهارم عمل قوز بینی

مزیت: صاف بودن خط بینی و اثر جراحی زیبایی بینی واضح است.

مضرات: اگر پوست نازک باشد، ممکن است در ظاهر نشان دهد که جراحی زیبایی روی بینی انجام شده است. گاهی اوقات، ممکن است عوارض جانبی به دلیل ایمپلنت رخ دهد.

دکتر علی منافی جراح پلاستیک

دکتر علی منافی

دکتر علی منافی در اردبیل به دنیا آمده و تحصیلات خود را تا آخر دبیرستان در آن شهر گذراند. در سال 1357 با کسب رتبه برتر کنکور سراسری وارد دانشگاه علوم پزشکی شیراز شد و در سال 1367 فارغ التحصیل گردید و به دلیل رتبه ممتاز مستقیماً وارد دوره دستیاری جراحی (Residency) در دانشگاه شیراز شد و دوره دستیاری خود را از سال 1367 تا 1371 گذراند. به دلیل شناخت اساتید از ایشان از همان سال 1371 به عنوان عضو هئیت علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز منصوب شدند

دکتر علی منافی جراح پلاستیک و زیبایی
برچسب ها:
پرسش و پاسخ تکمیلی

سوالات شما در اسرع وقت پاسخ داده شده و از طریق ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد

0 دیدگاه
یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

fa_IRفارسی
تماس با پزشک