دکتر علی منافی 4 جراحی بینی 4 نقش تامپون بعد از جراحی بینی

نقش تامپون بعد از جراحی بینی

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

جراحی بینی در پزشکی از گذشته تا امروز مسیر رشد را طی کرده است که این رشد با تغییراتی همراه بوده است. برای مثال در گذشته از انواع تامپون ها برای جایگذاری در داخل بینی استفاده می کردند که ویژگی های مخصوص به خود را داشتند اما این روز ها تامپون ها تغییراتی کردند که مشکلات و محدودیت های تامپون های قدیمی را در پی ندارد.

مهم ترین بخش هایی که در ادامه خواهید خواند:

• تامپون چیست؟
  • تفاوت های تامپون قدیمی و جدید
  • نقش تامپون در جراحی بینی

تامپون چیست؟

تامپون ها همان گاز استریل هستند که در ابعاد مشخصی بریده می شود سپیس به حالتی در می آید که امکان قرار گیری داخل بینی فراهم شود. در ادامه از پماد تتراساکلین استفاده می کنند و روی گاز استریل زده می شود.

نقش تامپون بعد از جراحی بینی

تامپون ها در گذشته و امروز

تغییراتی که در تامپون ها ایجاد شده است در سایز آن ها بوده است. در واقع در گذشته سایز این تامپون ها بسیار بزرگ بود و زمانی که داخل بینی قرار می گرفت تمامی بخش های داخلی بینی را پوشش می داد.

در نتیجه به جهت سایز بزرگ این تامپون ها اتفاقی که رخ می داد این بود که در هنگام خارج ساختن تامپون ها دردی ایجاد می شد که گاها افراد را ملول می کرد.

اما بعد از گذشت زمان پزشکان نتیجه گرفتن که با کاهش سایز تامپون ها می توان از میزان دردی که افراد در هنگام بیرون آوردن تامپون ها تجربه می کنند کاست. از این رو برش هایی که روی گاز استریل زده می شود کم است.

نقش تامپون ها بعد از جراحی بینی

واقعیتی که وجود دارد این است که زمانی که تامپون ها در داخل بینی قرار می گیرند سه مزیت بزرگ دارند:

• ابتدائاً این که تامپون ها از بروز هرگونه خونریزی جلوگیری می کنند. در واقع به جهت این که بعد از جراحی بینی خونریزی از بینی امری طبیعی است بنابر این تامپون ها کمک می کنند که میزان خونریزی کاهش پیدا کند.
  • دومین مزیت این است که به دلیل این که بعد از جراحی بینی ساختار بینی شکل پذیر است و نرم است به راحتی امکان بروز مشکل وجود دارد. از این رو زمانی که این تامپون ها داخل بینی قرار می گیرد استحکام بینی را افزایش داده و موجب فرم گیری بهتر استخوان بینی می شود.
  • از سوی دیگر نیز تامپون ها موجب محکم شدن تیغه بینی می شوند.

تامپون بینی بعد از جراحی بینی چقدر باقی بماند؟

تقریبا مدت زمان میانگین برای قرار دادن تامپون داخل بینی یک یا دو روز است ولی این زمان قرار گیری تامپون داخل بینی در افراد مختلف متفاوت می باشد در واقع بعد از بررسی های لازم پزشک جراح تعیین می کند که چه مدت باید این تامپون ها داخل بینی قرار گیرد.

از این رو بهتر است که به توصیه های پزشک خود گوش فرا دهید و دقیقا همان تعداد روزهایی که از سوی پزشک تعیین شده است را از تامپون استفاده کنید.

آیا خارج کردن تامپون دردناک است؟

دردناکی خارج ساختن تامپون ها بعد از جراحی بینی درگذشته زیاد بود اما با تمهیداتی که از سوی پزشکان صورت گرفته است درد در هنگام خارج سازی تامپون ها کاملا منتفی شده و یا در مواردی به کمترین میزان ممکن رسیده است.

*از این رو کسانی که نگران درد خارج کردن تامپون ها هستند می توانند بدون نگرانی بعد از جراحی بینی به پزشک خود مراجعه کنند و تامپون را از داخل بینی بردارند.

اما از سویی ممکن است که در هنگام خارج کردن تامپون مقادیری خونریزی داشته باشید که نیازی به نگرانی نیست زیرا در کوتاه ترین زمان از بین می رود. در بسیاری از موارد درد ناشی از جراحی بینی مربوط به همین درد کشیدن تامپون می شده است.

نتیجه گیری

در پایان مهم ترین توصیه ای که داریم این است که در صورتی که پزشک شما بعد از جراحی بینی از تامپون استفاده خواهد کرد حتما در خصوص نوع آن و مراقبت هایی که باید داشته باشید مشورت هایی را دریافت کنید.

از سوی دیگر نیز بهترین و معتبر ترین پزشکان تلاش می کنند که از بهترین انواع تامپون ها استفاده کنند تا احتمال بروز مشکل برای افراد به کمترین میزان ممکن برسد. از این رو با اعتماد به تجربه پزشک تان در انجام تمامی اقداماتی که از سوی وی انجام می شود همکاری داشته باشید.

بهترین جراح پلاستیک بینی

دکتر علی منافی در اردبیل به دنیا آمده و تحصیلات خود را تا آخر دبیرستان در آن شهر گذراند. در سال 1357 با کسب رتبه برتر کنکور سراسری وارد دانشگاه علوم پزشکی شیراز شد و در سال 1367 فارغ التحصیل گردید و به دلیل رتبه ممتاز مستقیماً وارد دوره دستیاری جراحی (Residency) در دانشگاه شیراز شد و دوره دستیاری خود را از سال 1367 تا 1371 گذراند. به دلیل شناخت اساتید از ایشان از همان سال 1371 به عنوان عضو هئیت علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز منصوب شدند.

شانزده − 3 =

Call Now Buttonتماس با پزشک