دکتر علی منافی 4 جراحی بینی 4 عمل بینی استخوانی

دسته بندی سایت دکتر علی منافی

آخرین دیدگاه ها

عمل بینی استخوانی

عمل بینی استخوانی یا به عبارت دیگر جراحی رینوپلاستی استخوانی یک روش جراحی است که برای تغییر شکل و ترمیم بینی استفاده می‌شود. در این نوع از جراحی، استخوان‌های بینی تحت تاثیر قرار می‌گیرند تا شکل و ابعاد بینی تغییر کند. عمل بینی استخوانی ممکن است به دلیل زیبایی یا به علت مشکلات تنفسی انجام شود. برای آشنایی بیشتر با عمل بینی استخوانی تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

می توانید خلاصه مطلب را به صورت پادکست در این قسمت بشنوید. 👇

عمل بینی استخوانی

چرا باید جراحی بینی استخوانی انجام داد؟

جراحی بینی استخوانی ممکن است به دلایل زیر انجام شود:

  1. تغییر شکل بینی: اگر افراد با شکل بینی خود راضی نیستند و بهبود ظاهر آن را می‌خواهند، جراحی بینی استخوانی می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد. با تغییر اندازه، فرم و ترکیب بخش‌های مختلف بینی می‌توان به شکل دلخواه رسید.
  1. مشکلات تنفسی: در برخی از موارد، استخوان‌های بینی انحراف یا انسداد راه هوایی بینی را ایجاد می کند و تنفس را دچار اختلال می کند. جراحی بینی استخوانی می‌تواند به کاهش این مشکلات و بهبود تنفس کمک کند.
  1. تصحیح انحراف بینی: انحراف بینی می‌تواند باعث عدم تعادل در ظاهر صورت شود و مشکلاتی مانند سردرد، اختلال در خواب و کاهش بویایی را ایجاد کند. جراحی بینی استخوانی می‌تواند این انحراف را تصحیح کرده و علائم مرتبط را کاهش دهد.
  1. بهبود عوارض جراحی قبلی بینی: در برخی از موارد، عمل جراحی قبلی بر روی بینی ممکن است به عوارض نامطلوب منجر شود. جراحی بینی استخوانی می‌تواند این عوارض را بهبود بخشد و شکل طبیعی بینی را بازیابی کند.

مهم است برای تصمیم گیری در مورد جراحی بینی استخوانی، با یک پزشک متخصص مشورت کنید تا بتوانید درباره نیازها و انتظارات خود به طور دقیق صحبت کنید و بهترین راه حل را برای شما مشخص کنید.

عمل بینی استخوانی برای چه افرادی مناسب است؟

عمل بینی استخوانی برای افرادی که با مشکلات زیر روبرو هستند، مناسب است:

  • • افرادی که ناراحتی زیادی از شکل و ظاهر بینی خود دارند و میخواهند آن را بهبود دهند. ممکن است به دلیل انحراف بینی، بزرگی غیر متعادل بخش‌های بینی یا ترکیبات دیگری، افراد تمایل داشته باشند تا شکل بینی خود را تغییر دهند.
  • • افرادی که مشکلات تنفسی دارند و عوارضی مانند انسداد راه هوایی بینی باعث مشکلات تنفسی، سردرد، خواب آشفته و کاهش بویایی شده است. در این موارد، جراحی بینی استخوانی می‌تواند بهبود تنفس و کاهش عوارض مرتبط را فراهم کند.
  • • افرادی که انحراف بینی دارند که منجر به عدم تعادل در ظاهر صورت می شود و عوارضی مانند سردرد، اختلال در خواب و کاهش بویایی ایجاد می کند. جراحی بینی استخوانی می‌تواند این انحراف را تصحیح کرده و علائم مرتبط را کاهش دهد.

به هر حال، تصمیم نهایی برای انجام عمل بینی استخوانی باید توسط یک پزشک متخصص و با مشاوره کامل با شما انجام شود. او می‌تواند بر اساس وضعیت شما، نیازها و انتظاراتتان به شما راهنمایی کند و تصمیم مناسبی را برای شما بگیرد.

مزایا عمل بینی استخوانی

مزایای عمل بینی استخوانی عبارتند از:

  • • بهبود ظاهری
  • • بهبود تنفس
  • • تصحیح انحراف بینی
  • • بهبود عوارض جراحی قبلی بینی

بینی استخوانی چه ویژگی هایی دارد؟

دماغ افراد به دو دسته کلی استخوانی و گوشتی تقسیم می شوند. این بینی همانطور که از نامش بر می آید، حالت استخوانی دارد و استخوان و غضروف زیادی زیر پوست آن قرار گرفته است، همچنین استخوان این نوع بینی بسیار محکم بوده و مقاومت زیادی دارد. این بینی ها قوز دارند و قوز آن ها از نیم رخ به خوبی قابل مشاهده می باشد.

بینی های استخوانی برخلاف بینی های گوشتی که پوست ضخیمی دارند، دارای پوستی نازک هستند و همین امر در تسهیل روند جراحی نقش زیادی دارد.

در واقع یکی از نکاتی که بسیاری از جراحان بینی به آن اذعان دارند این است که جراحی بینی استخوانی به مراتب نسبت به جراحی بینی گوشتی آسان تر است و همچنین نتیجه بهترین مدل عمل بینی استخوانی را برای افراد به همراه دارد.

بینی استخوانی 8

یکی از مهم ترین تفاوت های بین جراحی بینی استخوانی و گوشتی، روند عمل و نتیجه آن می باشد. جراحی بینی گوشتی باید توسط یک جراح بینی باتجربه انجام شود چرا که غضروف بینی ضعیف تر است و عمل کردن آن به همین دلیل سخت تر خواهد بود.

ایرادات شایع در بینی استخوانی

تیغه بینی در بینی استخوانی

از مهم ترین دلایلی که باعث می شود افراد دارای بینی استخوانی برای جراحی بینی خود اقدام نمایند می توان به فرم بد استخوان بینی اشاره کرد. برخی اوقات قد بینی این افراد بلند است و این مسئله خوشایند نیست. قوز روی بینی نیز یکی دیگر از مشکلات این افراد است . بینی های استخوانی می تواند با وجود قوز حالت عقابی داشته باشد.

البته در برخی افراد قوز روی بینی حاصل از تجربه شکستگی یه ضربه به بینی است اما در بینی های استخوانی می تواند به صورتی ارثی بوده و از ابتدا وجود داشته باشند.

جراحی بینی استخوانی

اگر از فرم بینی خود رضایت ندارید ، در ابتدا لازم است بدانید که برای اصلاح بین استخوانی تنها روش ممکن جراحی بینی است  روش های غیر استانداردی همچون اصلاح بین با لیزر فیلر های پر کننده و به طور کلی روش های اصلاح بدون جراحی راهی برای سودجویی برخی افراد است و نمی تواند ایرادات بینی را رفع نماید و ظاهر مطلوب شما را ایجاد کند.

در جراحی بیین استخوانی جراح می کوشد با مهارت و تکنیک های خود برای اصلاح فرم بینی اقدامات موثری انجام دهد و نتیجه مطلوب بهترین مدل عمل بینی استخوانی حاصل شود. این جراحی نیز مانند همه جراحی های دیگر دارای روش ها و تکنیک های مختص خود است. در جراحی بینی استخوانی می توان مشکلات تیغه بینی ، انحراف و کج بودن بینی ، شکستگی و مشکلات تنفسی نظیر پولیپ را بهبود داد.

برای دریافت نتایج مطلوب و مناسب تر بهتر است جراحی بینی را نزد جراح ماهر و با تجربه انجام دهید. جراح مناسب با تجربه خود با انواع بینی و ساحتار آن آشناست و می تواند جراحی را به شیوه مناسب  تری انجام دهد.

روند جراحی بینی استخوانی چگونه است؟

در روند جراحی بینی استخوانی حتما باید بینی برش خورده تا پزشک به نواحی استخوانی دسترسی کاملی پیدا کند. زمانی که برش روی سطح پوست انجام شد پزشک به راحتی می تواند استخوان اضافی روی بینی را برداشته سپس کناره های بینی را به هم نزدیک کرده سپس بخیه بزند.

بر اساس نوع بینی و نتیجه مورد انتظار از عمل، جراحی بینی به دو شکل باز و بسته انجام می شود.

جراحی بینی استخوانی به روش باز:

این روش برای مواقعی کاربرد دارد که فرد می خواهد تغییرات اساسی روی بینی ایجاد کند، در واقع جراح با برش روی تیغه و پره ها می تواند آناتومی بینی را به شکل کامل ببیند تا روی آن کار کند. این مدل جراحی یک ویژگی دارد و آن هم این است که جراح روی غضروف و ساختار بینی تسلط کامل خواهد داشت و همین موضوع باعث می شود تا دقت جراحی بالاتر رود.

روش متداول جراحی بینی روش باز است در این روش جراحی بینی دست جراح برای اعمال تغییرات گسترده بر روی ظاهر بینی باز است. با کمک جراحی بیین باز می توان بر روی تیغه بینی ، پره ها و ساختار ظاهری بینی تغییراتی را اعمال کرد. در این روش بین از قسمت پایین ان برش خورده و پس از جراحی بخیه میشود. هر چند بعد از مدتی رد برش و بخیه نا پدید می شوداما ممکن است برای مدت طولانی باقی بماند و نشانه جراحی شدن بینی باشد.

جراحی بینی باز مرحله 1
جراحی بینی باز مرحله 2
جراحی بینی باز مرحله 3
جراحی بینی باز مرحله 4

جراحی بینی استخوانی به روش بسته:

در جراحی بینی بسته هیچ برشی روی بینی ایجاد نمی شود و تمامی برش ها از داخل ایجاد شده و همانند روش قبل، غضروف و استخوان بینی جدا می شوند. از ویژگی این مدل جراحی ایجاد نشدن هیچ نوع برشی روی تیغه بینی است. همین ویژگی منجر شده تا بینی تورم کمی بعد از عمل داشته باشد و در نهایت روند بهبودی نیز تسریع می یابد.

این روش جراحی برش هیا نا محسوس تری دارد. در این روش جراحی برش بین از درون بینی انجام شده و در ظاهر بین مشخص نمی شود. اگر چه جراحی بینی به روش بسته کوتاه تر است و مدت زمان انجام جراحی و دوران نقاهت پس از آن کوتاه تر است ، اما در این روش جراحی نمی توان تغییرات بسیار زیادی اعمال کرد . برای انتخاب روش جراحی خود پیش از عمل با جراح خود مشورت نمایید.

جراحی بینی بسته مرحله 1
جراحی بینی بسته مرحله 2
جراحی بینی بسته مرحله 3

در انتهای صحبتمان باید گفت که تصمیم گیرنده نهایی پزشک است و او انتخاب می کند که کدام روش جراحی برای شما مناسب تر است.

بهترین مدل عمل بینی استخوانی

یکی از پرتکرار ترین و مهم ترین سوالاتی که تقریبا تمامی افرادی که تصمیم دارند به جراحی بینی دست بزنند این سوال را مطرح می کنند این است که بهترین مدل جراحی بینی استخوانی کدام است.

برای پاسخ گویی به این سوال باید بسیاری از نکات را لحاظ کنید تا بتوانید به پاسخ برسید.

نمونه کار جراحی بینی استخوانی

اول اینکه بهترین مدل این نیست که همگان به سمت آن بروند و بخواهند آن مدل خاص عمل کنند. بلکه بهترین مدل باید براساس شرایط فردی و نیز آناتومی صورت شما تعیین گردد. در واقع با توجه به شکل های مختلف صورت که گاهی افراد صورت های کشیده ای دارند گاها صورت افراد گرد و چاق است باید با در نظر گرفتن حالت کلی صورت افراد بهترین مدل مشخص شود.

گیف جراحی بینی استخوانی 3

در مواردی نیز با توجه به شکل و آناتومی بینی نمی توانید نوعی از بینی را توقع داشته باشید. زیرا که شکل کلی بینی این امکان را فراهم نمی کند که پزشک نتیجه مورد انتظار شمار ا فراهم آورد پس باید این مساله را نیز در نظر بگیرید.

به طور کلی بهترین مدل بینی باید در جلسات مشاوره ای که با پزشک دارید مشخصص شود.

مدل های مختلفی برای انجام جراحی بینی استخوانی وجود دارد. بینی های استخوانی به علت استخوان های منسجم و مستحکمی که در ساختار خود دارند در بسیاری از جراحی های می توانند نتیجه مطلوبی داشته باشند. در ادامه دو نمونه از جراحی های پرطرفدار و تناسب آن برای بینی استخوانی را بررسی می کنیم .


مدت زمان عمل بینی استخوانی

اگر بخواهیم برای جراحی بینی مدت زمانی تعیین کنیم باید گفت که عمل بینی زمان مشخصی ندارد. چرا که به نوع ساختار بینی و تغییرات آن بستگی دارد. ولی معمولا بین 1 الی 2 ساعت زمان می برد. همچنین اگر بیمار بعد از جراحی مشکل خاصی نداشته باشد، مرخص می شود. بعد از جراحی بینی بهتر است یک نفر همراه با خود داشته باشید تا در هنگام ترخیص از بیمارستان شما را همراهی کند. پس از عمل هنوز اثرات داروی بیهوشی باقی است و ممکن است هوشیاری کافی برای رساندن خود به خانه را نداشته باشید. از این رو داشتن همراه بعد از جراحی بینی ضروری به نظر میرسد.

جراحی بینی استخوانی شکسته

برای انجام جراحی بینی استخواین خود بهتر است بهترین جراحی بینی را انتخاب نمایید. دکتر علی منافی از سال 1373 تا کنون بیش از دوازده هزار جراحی پلاستیک و زیبایی انجام داده اند همچنین صد‌ها دانشجوی پزشکی‌ و دها دستیار جراحی و بیش از 90 دانشجوی فوق تخصصی جراحی پلاستیک را تربیت نموده اند. در حال حاضر ایشان عضو هئیت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران می باشند. در این قسمت می توانید ویدئو رضایتمندی بیمار جراحی شده توسط دکتر علی منافی را مشاهده نمایید.

عمل بینی استخوانی با لیزر

آیا جراحی بینی استخوانی با لیزر امکان پذیر است؟

برای پاسخ به این سوال باید بگوییم که خیر؛ چرا که جراحی با لیزر هیچ نوع شکلی را به بینی نمی دهد و برای تغییرات بینی به هیچ وجه مناسب نیست، همچنین تنها جنبه تبلیغاتی دارد. لیزر تنها برای از بین بردن آکنه یا ترمیم پوست روی بینی است.


علت قوز و برآمدگی بینی چیست؟

پیج اینستاگرام دکتر منافی99

قوز و برآمدگی بینی بستگی به عوامل ارثی و عوامل محیطی دارد که در مورد هر کدام به اختصار صحبت خواهیم کرد.

عوامل ارثی: داشتن بینی استخوانی و غضروفی ممکن است ژنتیکی و مادرزادی باشد، که با رسیدن سن بلوغ، بزرگی بینی بیشتر خود را نشان می دهد. بیشتر نوجوان ها در سنین بلوغ نسبت به بزرگی بینی خود شکایت دارند اما این سنین مناسب جراحی نیست حتر با وجود قوز روی بینی .و پس از آن می توان برای جراحی اقدام نمود.

عوامل محیطی: دلایل مختلفی مثل تصاف و ورزش می توانند منجر به شکستگی بینی شوند. اگر چنین مشکلی ایجاد شد، ممکن است برای فرد مشکلات تنفسی و ظاهری به همراه داشته باشد. شکستگی بینی و اقوز ایجاد شده روی بینی را می توان با کمک رینوپلاستی جراحی نمود و ایرادات بینی را برطرف کرد.

تفاوت بینی گوشتی و استخوانی

بینی کلا به دو دسته گوشتی و استخوانی تقسیم می شود که هر دو از تفاوت هایی نسبت به هم برخوردار هستند. این تفاوت ها عبارتند از:

  • پوست: ضخامت پوست بینی استخوانی کم می باشد.
  • غضروف: بینی های استخوانی نسبت به گوشتی از غضروفی مقاوم تر برخوردار است.

.

تامپون بعد از جراحی بینی استخوانی

بعد از جراحی بینی داخل سواخ های بینی از مش یا تامپون استفاده می شود. این کار برای جذب خونابه و ترشحات بینی بعد از جراحی است. همچنین تامپون مانع از خشک شدن بینی بعد از  جراحی می شود. تامپون معمولا از جنس پنبه یا گاز استریل است و باید یکی تا دو روز در بینی بماند و سپس برای در آوردن آن به جراح مراجعه نمایید.

استفاده از تامپون در گذشته خیلی متداول بوده است اما به دلیل مختصر درد و آزاری که هنگام خارج کردن آن ایجاد می شود مروزه بیشتر جراحان بعد از جراحی بینی از تامپون استفاده نمی کنند. اثرات بیهوشی بعد از جراحی بینی را بخوانید.

خارج کردن تامپون بعد از جراحی بینی استخوانی

در زمان استفاده از تامپون تنفس از طریق بینی ممکن نبود فرد باید از طریق دهان تنفس می کرد. امروزه از وسیله دیگری به جای تامپون استفاده می شد که مشکلات درد و عدم تنفس تامپون را ندارد. استنت ها یا ایروی از جنس پلیمر یا سلیکون هستند و به جای تامپون داخل بینی قرار میگیرند. در میان این وسیله منفذی برای عبور هوا و تنفس وجود دارد. همچنین هنگام خارج کردن ایروی فرد احساس درد نمی کند


در این قسمت تجربه افرادی که قبلا جراحی بینی استخوانی انجام داده اند را بشنوید.

اقدامات قبل از جراحی بینی استخوانی

قبل از هر جراحی باید یک سری اقدامات انجام شود تا نتیجه مطلوبی را برای فرد داشته باشد.

icon 4
icon 3
icon 2
icon 1
  • • قبل از جراحی در جلسه مشاوره حتما از انتظارات خود با پزشک صحبت کنید.
  • • اگر مبتلا به بیماری خاصی هستید حتما پرشک خود را در جریان قرار دهید.
  • • قبل از جراحی پزشک آزمایشاتی را برای شما تجویز می کند که حتما می بایست انجام شوند و نهایتا نتیجه آن ها را در اختیار پزشک قرار دهید.
  • • 2 هفته قبل از جراحی مصرف آسپرین و بروفن را قطع کنید چرا که منجر به افزایش خونریزی در روز عمل می شود.
  • • 2 هفته قبل از جراحی مصرف دخانیات، مشروبات الکلی را قطع کنید چرا که اکسیژن رسانی به خون را مختل می کند.
  • • روز عمل حتما باید ناشتا به کلینیک مراجعه کنید.
  • • خانم ها در روز عمل نباید هیچ آرایشی روی صورت داشته باشند. هچنین آقایان نیز باید ریش و سبیل خود را کوتاه کنند.
  • • در روز عمل حتما یک نفر به عنوان همراه کنار شما باشد. همچنین نیم ساعت قبل از جراحی در کلینیک حضور داشته باشید.
پیج دکتر منافی 787

مراقبت های بعد از عمل بینی استخوانی

مراقبت‌های بعد از عمل بینی استخوانی عبارتند از:

  • • استفاده از داروها: پزشک شما داروهای ضد التهاب و تسکین درد را تجویز میکند. شما باید دقیقاً به دستورات پزشک خود عمل کنید و داروها را مطابق با روال تجویز شده مصرف کنید.
  • • کنترل تورم: استفاده از کمپرس یخ در قسمت بینی به کاهش تورم کمک می‌کند. این کار را به مدت چند روز پس از جراحی انجام دهید.
  • • محدودیت فعالیت‌ها: پزشک شما توصیه می کند تا فعالیت‌های شدید، وزن برداری سنگین و خم شدن زیاد، اجتناب کنید.
  • • مراقبت از بینی: مراقبت دقیق از بینی بسیار مهم است.
  • • پیگیری با پزشک: داشتن نوبت های پیگیری پس از جراحی با پزشک خود مهم است. او بررسی می کند که آیا جراحی به خوبی بهبود می‌یابد و ضمناً مشکلات و نگرانی‌های شما را برطرف خواهد کرد.
مراقبت بعد از جراحی دکتر منافی 888
  • دو هفته بعد از جراحی از عطسه و فین کردن با دهان بسته اجتناب کنید چرا که مخاط بینی را تحت فشار قرار می دهد.
  • بعد از جراحی به هیچ وجه غذاهایی که نیاز به جویدن زیاد دارند را مصرف نکنید.
  • در زمان مسواک زدن حتما از مسواک نرم استفاده کنید و به هیچ وجه به لب بالایی خود فشار وارد نکنید.
  • تا یک ماه بعد از جراحی از عینک زدن خودداری کنید، اگر در دید خود دچار مشکل هستید از لنز استفاده کنید.
  • 2 هفته بعد از جراحی از مصرف سیگار، قلیان و مشروبات الکلی خودداری کنید چرا که روند بهبودی را کند تر می کند.

مقاله ماساژ بینی بعد از عمل را در این قسمت مطالعه نمایید.


آیا جراحی بینی استخوانی برگشت پذیر است؟

در جواب این سوال باید گفت که بازگشت قوز و برآمدگی بینی به ندرت اتفاق می افتد، ولی نباید به هیچ وجه بعد از عمل ضربه ای به بینی وارد شود، همچنین در دوران بهبودی حتما بر روی بینی خود چسب بزنید و به پهلو نخوابید. رعایت این نکات می تواند منجر شود تا دوره نقاهت کوتاه تر شده و نتیجه مطلوبی را داشته باشد.


عوارض جراحی بینی استخوانی

می توان گفت که هر نوع عمل جراحی از عوارضی برخوردار است، جراحی بینی جزء کم ریسک ترین ها به حساب می آید. بعضی از مشکلاتی که در جراحی بینی ممکن است ایجاد شوند واکنش به داروی بیهوشی، خونریزی، عفونت و تجمع خون زیر پوست می باشد. انتخاب یک جراح خوب و باتجربه می تواند این عوارض را به حداقل برساند. البته باید به این نکته اشاره کرد که مراقبت های قبل و بعد از جراحی به کاهش عوارض می تواند کمک بسیاری کند.

عوارض جراحی 55

عوارض کوتاه مدتی که بعد از جراحی بینی استخوانی ایجاد می شود عبارتند از:

  • • درد بعد از عمل: در جراحی بینی، استخوان و غضروف تراشیده می شود و به همین دلیل کاملا طبیعی است که بعد از عمل احساس درد داشته باشید. این مشکل با مصرف مسکن کاملا قابل کنترل است.
  • • تورم: در روزهای ابتدایی، تورم (ناحیه چشم و بینی) بیشتر دیده می شود ولی بعد از گذشت مدت 2 هفته بعد از جراحی میزان این تورم کاهش می یابد، البته که یک سال طول می کشد تا نتیجه عمل کاملا مشخص شود.
  • • کبودی بعد از رینوپلاستی: این عارضه بیشتر برای بینی های استخوانی اتفاق می افتد که به حساسیت بیمار و عمل بستگی دارد، کبودی ها بیشتر از ناحیه چشم می باشند و حداقل تا 10 روز طول می کشد که کامل از بین برود.
آدرس مطب دکتر منافی 54

ذکر نکاتی در زمینه جراحی بینی استخوانی  

fun nose

یکی از مهم ترین مزیت هایی که بینی استخوانی نسبت به بینی های گوشتی دارد این است که در غالب موارد رضایتمندی از نتیجه جراحی بینی استخوانی تا حد زیادی بیشتر از رضایت از نتیجه جراحی بینی گوشتی است. در واقع در مواردی چند مشاهده شده است که بعد از مدتی نتیجه جراحی بینی گوشتی از بین رفته و بینی گوشتی تا حدی از نتیجه ای که بعد از جراحی ایجاد کرده بود فاصله گرفته است. در این موارد زنان و دختران احساس می کنند بینی شان بزرگ شده و کیفیت قبل را ندارد. این مساله متاسفانه نه به پزشک مربوط می شود و نه به بیمار. زیرا که آناتومی بینی گوشتی این اقتضا را دارد و نمی توان از آن گریز داشت.

برخلاف بینی گوشتی، در اغلب موارد بینی های استخوانی نتایج فوری و قابل قبولی را بعد از عمل از خود نشان می دهند و این موجب احساس رضایت در افراد می شود.

دومین نکته این است که قبل از اینکه که جراح بخواهد تیغ جراحی را به دست گیرد تمامی ویژگی های بینی افراد را مورد بررسی قرار می دهد. ویژگی ها از قبیل طول بینی، عرض یا پهنای بینی، میزان قوس روی بینی و میزان لوله های بینی.

این بررسی ها به پزشک این اجازه را می دهد که بتواند برای جراحی نقشه راه درست و متناسبی را طراحی کند. همه این مسائل با مراجعه کننده درمیان گذاشته می شود و نیز تمامی انتظارات وی شنیده می شود تا بهترین اتفاق رقم بخورد. پزشک تا جایی که آناتومی بینی و نیز حالت صورت در افراد اجازه می دهد بر آن است که توقعات و خواسته های مراجعه کننده را برطرف سازد. و اگر به هر دلیلی خواسته مراجعه کننده قابل پیاده سازی نیست با دلایل علمی و منطقی وی را متقاعد می سازد.

نتیجه گیری

جراحی بینی استخوانی یک روش جراحی است که بهبود ظاهر بینی، تغییر شکل استخوان‌های بینی، تصحیح انحراف بینی و بهبود تنفس را هدف دارد. این عمل شامل ترمیم استخوان‌ها، تغییر شکل استخوان‌ها و اصلاح انحراف‌های بینی است. مراقبت‌های بعد از جراحی شامل استفاده از داروها، کنترل تورم، محدودیت فعالیت‌ها، مراقبت از بینی و پیگیری با پزشک است.

سوالات متداول جراحی بینی استخوانی

دکتر علی منافی جراح پلاستیک

دکتر علی منافی

دکتر علی منافی در اردبیل به دنیا آمده و تحصیلات خود را تا آخر دبیرستان در آن شهر گذراند. در سال 1357 با کسب رتبه برتر کنکور سراسری وارد دانشگاه علوم پزشکی شیراز شد و در سال 1367 فارغ التحصیل گردید و به دلیل رتبه ممتاز مستقیماً وارد دوره دستیاری جراحی (Residency) در دانشگاه شیراز شد و دوره دستیاری خود را از سال 1367 تا 1371 گذراند. به دلیل شناخت اساتید از ایشان از همان سال 1371 به عنوان عضو هئیت علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز منصوب شدند

دکتر علی منافی جراح پلاستیک و زیبایی
برچسب ها:
پرسش و پاسخ تکمیلی

سوالات شما در اسرع وقت پاسخ داده شده و از طریق ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد

38 دیدگاه ها
  1. ممنون مطلب مفیدی بود

    پاسخ
  2. در دوران بارداری میشه جراحی بینی انجام داد؟

    پاسخ
    • جراحی هایی که با بیهوشی انجام می شوند در دوارن بارداری ممنوع هستند زیرا داروی بیهوشی برای جنین مضر است.

      پاسخ
  3. آقای دکتر من دیابت نوع ۲ دارم آیا با وجود دیابت میشه جراحی بینی انجام داد؟

    پاسخ
    • افراد مبتلا به دیابت می توانند تحت عمل جراحی بینی قرار بگیرند اما شرایطی لازم است که باید بررسی شود و سطح قند و انسولین خون باید تنظیم شود.

      پاسخ
  4. دکتر من شنیدم بعد از جراحی بینی آلرژی تشدید میشه درسته ؟

    پاسخ
    • جراحی بینی آلرژی را تشدید نمی کند اما گاهی جراحی غیر اصولی می تواند باعث رینیت غیرآلرژیک یا التهاب بینی شود که علائمی همچون آلرژی را دارد.

      پاسخ
  5. من تازه بینیم رو عمل کردم و حدود یک هفته بعد از عمل تصادف کردم و فرم بینیم تغییر کرد کی می تونم جراحی ترمیم بینی رو انجام بدم خیلی استرس دارم

    پاسخ
  6. من بینیم بافت غضروفی کمی داره، میتونم پیوند بزنم یا نمیشه فرم خاصی به بینیم داد با عمل؟

    پاسخ
  7. ببخشید میشه بگید چندماه بعد از جراحی میشه بدنسازی رو ادامه داد؟

    پاسخ
  8. برای کسی که پل بینیش شکستگی داره میشه از روش بسته استفاده کرد

    پاسخ
  9. راست که میگن دوره نقاهت بینی استخوانی کمتر از عمل بینی گوشتی؟

    پاسخ
  10. آیا جراحی بینی را همه سنین میتونند انجام بدهند؟

    پاسخ
  11. جراحی بینی ترمیمی شما انجام میدید و معمولا چه نوع بینی های نیاز به غضروف دارن ؟

    پاسخ
  12. چند وقت بعداز جراحی بینی میشه عینک آفتابی زد؟

    پاسخ
  13. هزینه جراحی بینی عروسکی چنده ؟

    پاسخ
  14. سلام آقای دکتر
    خواهر من دو ماهه بارداره ولی میخواد بینیشو عمل کنه، آیا مشکلی ایجاد نمیکنه؟

    پاسخ
  15. سلام
    وقت بخیر
    ممنون از مطالب مفیدتون
    هزینه عمل به چه صورت هست؟

    پاسخ
  16. سلام آقای دکتر
    خواهر من دو ماهه بارداره و میخواد بینیشوعمل کنه، مشکلی ایجاد نمیکنه؟

    پاسخ
  17. کسایی که ام اس دارن میتونن عمل کنن؟

    پاسخ
  18. بسیار مقاله کامل و مفیدی بود

    پاسخ
  19. اگر فقط بخوایم یه قوز خیلی کوچیک بینی رو صاف کنیم بازم باید جراحی باز انجام بشه؟

    پاسخ
  20. سلام من نتونستم با مطب تماس بگیرم چجوری باید وقت بگیرم ؟

    پاسخ
  21. هزینه جراحی بینی استخوانی چقدره ؟

    پاسخ
  22. هزینش جراحی بینی چقدره الان؟ بینی استخونی؟

    پاسخ
  23. چه مدت بعد از جراحی بینی می تونم عمل ترمیمی انجام بدم؟

    پاسخ
  24. راسته که بینی گوشتی برمیگرده؟

    پاسخ
  25. هزینه چه قدره؟

    پاسخ
  26. ببخشید جراحی ترمیمی چند وقت بعذ قابل انجامه؟

    پاسخ
  27. سلام آیا تزریق فیلر به بینی عوارض داره؟

    پاسخ
  28. عالی بود خسته نباشید خدمت شما

    پاسخ
  29. دکتر جان برای بینی استخوانی عمل جراحی باز مناسب هست یا عمل جراحی بسته؟

    پاسخ
  30. سلام. علت بازگشت بینی های گوشتی چی هست؟

    پاسخ
  31. من فقط نگران افتادگی بعد عملم چون بینیم گوشتیه

    پاسخ
  32. در دوران شیردهی میشه جراحی بینی انجام داد؟

    پاسخ
  33. سلام
    وقت بخیر
    ممنون از مقالات خوبتون
    لطفا هزینه عمل جراحی بینی استخوانی رو میفرمایید

    پاسخ
  34. من بعد از انجام عمل بینی پیش پزشک دیگه ای بعد از 6 سال هنوز حس میکنم توی بینیم پر از ورمه و تنفس برام خیلی سخته
    راهی به جز عمل هست؟

    پاسخ
  35. من 6 ماه پیش جراحی کردم الان میتونم ترمیم رو بیام پیش شما ؟

    پاسخ
یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

fa_IRفارسی
تماس با پزشک